کودکان یمنی ، قربانیان اصلی جنگ یمن

چهار شنبه 5 آذر 1399 - 16:21:2
کودکان یمنی ، قربانیان اصلی جنگ یمن

تهران - الکوثر : کودکان یمنی به دلیل جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در این کشور، محاصره، سوء تغذیه و نبود داروهای مورد نیاز در یمن جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دهها کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه در بیمارستان «السبعین» در شهر صنعا تحت درمان قرار دارند و این کودکان پس از ورود به بیمارستان کمی بهبود یافته اند.

براساس این گزارش، سوءتغذیه در یمن به دلیل جنگ عربستان سعودی و محدودیت‌هایی که برای دسترسی به مواد غذایی و دارویی برای آنها ایجاد شده، شدت یافته است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در آخرین گزارش خود اعلام کرد، آمار سوء‌تغذیه حاد کودکان در برخی از مناطق یمن رکورد زده و در سال 2020 بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش یونیسف، دست کم 325 هزار کودک زیر پنج سال در یمن از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و  بیش از 12 میلیون کودک یمنی به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 5 آذر 1399 - 16:19:34

دسته بندی :