رقابت مستند «آناهید» در بخش مسابقه سینما حقیقت

دو شنبه 3 آذر 1399 - 14:22:10
رقابت مستند «آناهید» در بخش مسابقه سینما حقیقت

تهران- ویژه الکوثر: مستند «آناهید» تولید شبکه جهانی الکوثر برای رقابت در بخش مسابقه «سینما حقیقت» انتخاب شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فیلم مستند «آناهید» پیام آور صلح و دوستی به تهیه کنندگی و کارگردانی  حمیدرضا علیپور در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران موسوم به «سینما حقیقت» به رقابت خواهد پرداخت. 

این مستند روایتگر زندگی «آناهید» تنها زن مسیحی ساکن روستای مسلمان نشین خویگان علیا است که همراه با برادرش سالهاست علاوه بر زندگی در روستا از کلیسای قدیمی روستا هم نگهداری می‌کنند.
مردم مسلمان روستا در کارهای مربوط به کلیسا و زندگی آناهید همیشه در کنار او بوده و او را همراهی کرده اند. این همان همزیستی زیباست که حلقه گمشده این روزهای جهان است. این روزها آناهید یک دغدغه دارد و آن هم نصب کردن و به صدا درآوردن دوباره ناقوسهای کلیسای قدیمی است که...

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه 1399 و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

مستند فاخر«آناهید» همچنین جزء سه اثری است که از بین آثار متعدد رادیویی و تلویزیونی جمهوری اسلامی به جشنواره اتحادیه رادیو تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) راه یافته است. دو اثر دیگر راه یافته به این جشنواره‏‏ از تولیدات رادیویی هستند.

این فیلم مستند در جشنواره بین المللی ABU که از معتبرترین جشنواره های حوزه آسیا و اقیانوسیه است، به  بخش  چشم انداز این جشنواره راه یافته است و در رقابت با سه اثر دیگر (شامل دو اثر از کره و یک اثر از ژاپن ) در بخش چشم انداز این جشنواره به رقابت می پردازد.

این رقابت به صورت مجازی برگزار می‌شود و پخش زنده دارد.

در ضمن شبکه جهانی الکوثر قصد دارد این اثر را که با تجهیزات فنی و تصویر برداری بروز و به صورت 4k تولید شده، تقریبا همزمان با میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) از آنتن این شبکه پخش کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 3 آذر 1399 - 12:13:24