تعویق محاکمه " شیخ زکزاکی " رهبر جنبش اسلامی نیجریه

شنبه 1 آذر 1399 - 14:0:25
تعویق محاکمه " شیخ زکزاکی " رهبر جنبش اسلامی نیجریه

تهران - الکوثر : دادستان کل نیجریه، بار دیگر محاکمه رهبر جنبش اسلامی این کشور را به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دفتر شیخ « ابراهیم زکزاکی» و همسرش در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» اعلام کرد که دادستان کل نیجریه بار دیگر محاکمه رهبر جنبش اسلامی این کشور را به تاخیر انداخته است.

محاکمه زکزاکی، قرار بود  ۲۵ و ۲۶ ژانویه سال آینده میلادی ۲۰۲۱  به منظور استماع اظهارات شاهدان عینی درخصوص اتهامات ساختگی نسبت داده شده به رهبر جنبش اسلامی نیجریه  برگزار شود.

دفتر زکزاکی در این بیانیه اعلام کرد، دادگاه نمایشی و غیرقانونی است و اتهامات نسبت داده شده علیه شیخ ابراهیم زکزاکی ساختگی می‌باشد، اما به طور مداوم محاکمه وی به تاخیر می‌افتد.

پس از تلاش‌ها و اعتراض‌های بسیار و فشار‌های داخلی و بین المللی، دادگاه نیجریه اوت 2019 به شیخ زکزاکی و همسرش اجازه داد تا برای درمان به هند سفر کنند اما به‌علت نارضایتی از روند درمان، محدودیت‌های امنیتی و نبود پزشکان مورد اعتماد، آنها پس از دو روز اقامت در هند این کشور را به مقصد نیجریه ترک کردند.

نیروهای امنیتی نیجریه پس از آنکه شیخ زکزاکی وهمسرش وارد فرودگاه ابوجا شدند، آنها را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

مردم نیجریه بارها در ماه های اخیر با برگزاری تظاهرات،  در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی شیخ "زکزاکی" شده اند اما نیروهای امنیتی نیجریه هر بار این تجمعات را سرکوب کرده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 1 آذر 1399 - 13:56:16