محمدعلی الحوثی : سازمان ملل برای رفع محاصره یمن اقدام کند

شنبه 1 آذر 1399 - 11:23:9
محمدعلی الحوثی : سازمان ملل برای رفع محاصره یمن اقدام کند

تهران - الکوثر : عضو شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست برای رفع محاصره آمریکایی -سعودی یمن اقدام کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با استقبال از بیانیه روز جمعه «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل درباره بحران گرسنگی در یمن و عدم امدادرسانی به مردم این کشور تاکید کرد، یمن با بدترین بحران گرسنگی در جهان مواجه است و تشدید بحران در این کشور به دلیل کاهش شدید کمک‌ها و شکست در حمایت خارجی از اقتصاد این کشور بوده است.

الحوثی با درخواست برای برگزاری یک نشست مشترک میان دولت نجات ملی یمن و تصمیم گیرندگان نهادهای بین المللی گفت، باید ادعاها برای ایجاد موانع در رفع محاصره یمن، بررسی و راه حل‌های عملی وضع شود.

الحوثی در ادامه افزود، کشتی های عازم یمن با وجود اینکه از مجوزهای سازمان ملل برخوردارند، توسط متجاوزان سعودی توقیف می شوند و سازمان ملل باید برای رفع توقیف این کشتی ها اقدام کند. 

ائتلاف متجاوز سعودی 15 کشتی حامل مشتقات نفتی یمن را توقیف کرده و به عمد اجازه تخلیه محموله این کشتی‌ها را در بندر الحدیده یمن نمی‌دهد تا از این طریق مردم این کشور را تحت فشار قرار داده و به مشکلات آنها بیافزاید.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 1 آذر 1399 - 9:56:54

دسته بندی :