هشدار صنعاء درباره انتقال تروریست‌ها به ساحل غربی یمن

سه شنبه 20 آبان 1399 - 10:1:48
هشدار صنعاء درباره انتقال تروریست‌ها به ساحل غربی یمن

تهران - الکوثر : معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن درباره انتقال گروه های تروریستی از مرکز یمن به ساحل غربی این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «علی الموشکی» معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن امروز (دوشنبه) در دیدار با «دانییلا کروسلاک»  معاون رئیس هیأت سازمان ملل برای حمایت از اجرای توافق آتش‌بس در الحدیده گفت، گزارش هایی از انتقال گروه‌های تروریستی از استان «بیضاء» (مرکز یمن) به ساحل غربی رسیده است که این موضوع تهدیدی خطرناک برای خطوط دریانوردی بین‌المللی است.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن در ادامه بر اهمیت نقش سازمان ملل و ملزم کردن ائتلاف سعودی به توقف نقض توافق الحدیده، پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی آن بر فراز این استان و نیز ضرورت آزادی کشتی‌های توقیف شده تأکید کرد و افزود، ارتش و کمیته های مردمی یمن علیرغم نقض گسترده این توافق از سوی ائتلاف، به آن پایبند هستنند. 

دانییلا کروسلاک نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش صنعا در اجرای توافق سوئد و پایبندی به آن، برتداوم همکاری مثبت و مستمر برای اجرای راهکارهای توافق سوئد تأکید کرد.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن دسامبر 2018 با حضور طرف‌های یمنی به ریاست "مارتین گریفیتس" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد برگزار شد و با توافق درباره آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 آبان 1399 - 10:0:37

دسته بندی :