بشار اسد : تروریسم و تحریم سوریه مانع بازگشت آوارگان است

سه شنبه 20 آبان 1399 - 8:56:51
بشار اسد : تروریسم و تحریم سوریه مانع بازگشت آوارگان است

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری سوریه، تروریسم، تحریم و محاصره را بزرگترین مانع در مسیر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه روز دوشنبه در گفت وگوی ویدئو کنفرانسی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت، بخش اعظم آوارگان مایل به بازگشت به سوریه هستند و مانع بزرگ در این مسیر تروریسم، تحریم و محاصره است. 

رئیس جمهوری سوریه افزود، برگزاری کنفرانس آوارگان ضروری است و این موضوع باید ریشه‌ای حل شود و اولویت دولت، بازگشت آوارگان به سوریه است.

بشار اسد تاکید کرد، کنفرانس آوارگان سرآغازی برای حل مشکلات آوارگان سوری خواهد بود و محاصره ظالمانه و غیرقانونی باید پایان داده شود تا دولت سوریه بتواند شرایط را برای بازگشت شهروندان سوری فراهم کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز در این گفت وگوی ویدئو کنفرانسی اظهار کرد، روسیه حامی برگزاری نشست بین المللی درباره آوارگان است و هیات بزرگی را در این نشست تشکیل خواهد داد، زیرا حجم فاجعه انسانی در سوریه همچنان زیاد است.

پوتین تاکید کرد، تاکنون حدود ۸۵۰ هزار آواره به سوریه بازگشته‌اند و اقدام برای بازگشت داوطلبانه شمار بیشتری از آوارگان ادامه دارد و روسیه همه تلاش خود را برای حل بحران سوریه به کار می‌بندد.

پیشتر نیز «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد، نشست آوارگان سوری قرار است چهارشنبه آینده در دمشق برگزار شود و این نشست، در راستای سرنوشت و رفاه همه مردم سوریه به ویژه سوری های حاضر در خارج از این کشور است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 20 آبان 1399 - 8:55:28

دسته بندی :