پیش افتادن بایدن از ترامپ در آراء الکترال

چهار شنبه 14 آبان 1399 - 10:57:27
پیش افتادن بایدن از ترامپ در آراء الکترال

تهران- الکوثر: نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد تاکنون جو بایدن نامزد حزب دموکرات 238 و دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه 213 رای الکترال را به دست آورده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد. 

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهد شد.

بنابر تازه ترین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

نتایج شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها شمارش نشده است، در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر زیادی دارند.

ترامپ تا این لحظه مدعی « پیروزی بزرگ شده» اما گفته است دموکرات ها در صدد « دزدیدن نتایج انتخابات» هستند و در مقابل بایدن هم به طرفدارانش گفته است که در خصوص پیروزی احساس خوبی دارد و بهتر است تا شمارش آخرین آرا صبر کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 14 آبان 1399 - 10:56:54