محکومیت ۵۱ نفر در بحرین به اتهام تشکیل گروه تروریستی

سه شنبه 13 آبان 1399 - 18:5:56
محکومیت ۵۱ نفر در بحرین به اتهام تشکیل گروه تروریستی

تهران- الکوثر: دادگاه عالی جنایی بحرین امروز سه‌شنبه حکم حبس برای ۵۱ فردی که آنان را به اتهام تشکیل گروه تروریستی دستگیر کرده بود، صادر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این دادگاه افراد بازداشت شده را به اتهام تشکیل گروهی تروریستی و پیوستن به آن و مرتکب شدن جنایت‌هایی در چارچوب فعالیت‌های این گروه محکوم کرد.

دادگاه جنایی بحرین ۵۱ فرد بازداشت شده را به ۵ سال حبس یا حبس ابد، ۱۷ متهم را به پرداخت هزار دینار بحرینی غرامت و سه متهم را به کار اجباری محکوم و یک متهم را با ضبط اموالش تبرئه کرد.

احکام صادر شده با استناد به تحقیقات دادستانی کل بحرین صادر شده است که این افراد را به اقدام برای اجرای برنامه‌های تروریستی در این کشور متهم کرده است.

دادگاه جنایی بحرین همچنین با اتهام زنی علیه ایران، مدعی شده است که این افراد از سپاه پاسداران ایران برای انجام عملیات‌های تروریستی دستور می‌گرفته و حمایت مالی می‌شده‌اند. همچنین عراق و ایران را به عنوان پناهگاهی برای خود انتخاب کرده بوده و در آنجا آموزش دیده‌اند.

دادگاه عالی بحرین در هفته جاری از محکومیت تعدادی از مدیران فیوچر‌بانک به پنج سال حبس و پرداخت یک‌میلیون دینار بحرین جریمه خبر داد. مقامات بحرینی با طرح اتهام واهی علیه بانک‌های ایرانی مدعی پولشویی میلیارد‌ها دلار توسط بانک مرکزی ایران از طریق شعب بانک فیوچر در کشور بحرین شده و آن را ناقض قوانین دانسته‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 13 آبان 1399 - 17:54:52