محمدعلی الحوثی: آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور وزیر یمنی هستند

چهار شنبه 7 آبان 1399 - 15:28:8
محمدعلی الحوثی: آمریکا و ائتلاف سعودی مسئول ترور وزیر یمنی هستند

تهران - الکوثر : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول ترور «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان دولت نجات ملی یمن دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، افراد مسلح ناشناس روز سه شنبه خودروی «حسن محمد زید» وزیر ورزش و جوانان یمن را در صنعا  مورد هدف قراردادند و این وزیر یمنی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت، حسن زید با پیوستن به ائتلاف عربی علیه یمن مخالفت کرد و موضع ثابتی برای حمایت از وطن اتخاذ کرد و همین امر سبب شد که این ائتلاف برای کسی که او را به قتل برساند، جایزه تعیین کند.

الحوثی تصریح کرد، دولت یمن، آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی را مسئول قتل حسن محمد زید می داند، زیرا قتل او پس از تعیین جایزه و مبلغ مالی صورت گرفت.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 آبان 1399 - 15:8:56

دسته بندی :