حزب الله: تلاش سودان برای رابطه با رژیم صهیونیستی خدمت مجانی به دشمن است

دو شنبه 5 آبان 1399 - 17:48:17
حزب الله: تلاش سودان برای رابطه با رژیم صهیونیستی  خدمت مجانی به دشمن است

تهران- الکوثر: حزب الله لبنان از تلاش مقام های سودانی برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و آن را خدمت مجانی به دشمن دانست .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حزب الله اعلام کرد که ما سقوط سیاسی و اخلافی هیات حاکمه سودان در  باتلاق خیانت و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم می کنیم.

حزب الله افزود: ملت شریف سودان به زودی این حکومت را بخاطر خدمت مجانی به دشمن ساقط خواهد کرد.

در بیانیه حزب الله آمده است: ما معتقدیم که این اقدام خیانت بار و خدمت به دشمن صهیونیستی و آمریکا در مقابل ثمن بخس و ناچیز، منجر به سقوط سریع این حاکمیت در برابر ملت شریف سودان و نیروهای پویا و تاریخ کهن مبارزاتی آن خواهد شد و ملت سودان به زودی این تصمیم را ساقط خواهد کرد. 
حزب الله همچنین از فعالیت ها، تحرکات، تجمعات و اعتراضات مردم سودان و احزاب و شخصت های آزاده این کشور در مخالف با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: حرکت برخی  کشورهای عربی در مسیر خیانت و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی بر ملت فلسطین و جنبش های مقاومت در منطقه و پایبندی آنها به گزینه مخالف با دشمن و هرگونه عادی سازی روابط و پایبندی به مقاومت تا آزاد سازی کامل فلسطین، هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

گشودن روابط میان سودان و اسرائیل پس از اعلام کردن ترامپ به کنگره مبنی بر این‌که وی قصد دارد سودان را از لیست حامیان مالی تروریسم خارج کند و پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت گرفت.

پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود، وزارت خارجه دولت ترامپ بشدت در حال وارد کردن فشار به دولت سودان برای اعلام عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی است تا ترامپ بتواند از آن بهره برداری انتخاباتی کند.

به گفته ناظران، روند عادی سازی روابط رژیم های عربی با تل آویو بشدت به منافع سیاسی ترامپ و نتانیاهو گره خورده است که هر کدام به دلیل دردسرهای سیاسی نیازمند یک مانور دیپلماتیک برای مصرف داخلی بوده اند.

توافق مقامات سودانی و صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط در حالی صورت می‌گیرد که از امضای دو توافق‌نامه ابوظبی و منامه با تل آویو در واشنگتن بیش از یک ماه می‌گذرد، اقدامی که خشم و اعتراضات گسترده مردم عربی و اسلامی را با شعار خیانت به آرمان فلسطین و ادامه اشغال سرزمینهای عربی توسط اسرائیل به دنبال داشته است.

 


دو شنبه 5 آبان 1399 - 9:2:33