وزیر خارجه یمن : زمان پایان دادن به جنایت‌های ائتلاف سعودی فرا رسیده است

پنج شنبه 1 آبان 1399 - 10:36:20
وزیر خارجه یمن : زمان پایان دادن به جنایت‌های ائتلاف سعودی فرا رسیده است

تهران - الکوثر : وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن اقدامات فوری سازمان ملل متحد در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «هشام شرف»، وزیر امورخارجه دولت نجات ملی در نامه ای به «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور یمن، نوشت، رنج و زحمت مردم یمن به دلیل ممانعت ائتلاف سعودی در ورود و تخلیه کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به توقف کامل خدمات حیاتی به ویژه در بخش‌های آب و بهداشت و درمان منجر شده است. 
وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن از نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواست تا از طریق شورای امنیت و کشورهای حامی برقراری صلح در یمن، برای حل مشکلات مردم این کشور و جلوگیری از اقدامات عربستان و امارات که گروه‌های مختلف مردم یمن را هدف قرار داده اند، مداخله کند. 
یک منبع نظامی یمنی روز چهارشنبه اعلام کرد، ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۲ بار آتش‌‎بس الحدیده در غرب یمن را نقض کرده است.
همچنین ائتلاف سعودی سه حمله هوایی به شهرهای "صراوح" و "مدغل" در مأرب و سه حمله هوایی مشابه به شهرهای "خب" و "الشعف" در "الجوف" در شمال شرق یمن انجام داد.
یمنی‌ها دسامبر 2108 در استکهلم سوئد با نظارت سازمان ملل برای آتش بس در الحدیده توافق کردند، اما عربستان سعودی مانع اجرای این توافق در دو سال گذشته شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 1 آبان 1399 - 10:8:51

دسته بندی :