واکنش سوریه به بیانیه شورای اروپا علیه دمشق

پنج شنبه 24 مهر 1399 - 8:53:42
واکنش سوریه به بیانیه شورای اروپا علیه دمشق

تهران - الکوثر : وزارت امورخارجه سوریه ، بیانیه شورای اروپا در مورد تمدید تحریم‌ها برای یک سال دیگر علیه برخی از نهادها و شخصیت‌های سوریه به بهانه تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت محکوم کرد و آن را فاقد اعتبار خواند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای افزود ، بیانیه شورای اروپا  که ۱۲ اکتبر سال جاری میلادی (۲۱ مهرماه) منتشر شده، مبتنی برنفاق و اطلاعات اشتباه بوده و در ادامه کارزار و ضدیدت با سوریه است.

وزارت امورخارجه سوریه تصریح کرد، پرونده شیمیایی سوریه ابزاری است که شورای اروپا از آغاز جنگ تروریستی در سوریه تاکنون از آن به بهانه ادامه نشر دروغ و اکاذیب علیه دولت دمشق استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، بیانیه مذکور بار دیگر عدم اعتبار و صداقت شورای اروپا را نشان می‌دهد و در چهارچوب مماشات سیاست‌های این شورا با اقدامات یک‌جانبه آمریکا علیه شهروندان سوری انجام شده که هدف آن شکستن پایداری، مقاومت ملت سوریه و حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح است.

درپایان این بیانیه آمده است، دمشق بارها تأکید کرده است که استفاده از سلاح‌های شیمیایی را غیراخلاقی دانسته و استفاده از آن را در هر کجا، تحت هر شرایطی و علیه هر کسی محکوم می‌کند و بار دیگر تأکید می‌کند که به عنوان بخشی از اجرای تعهدات خود با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد.

بیانیه وزارت امورخارجه سوریه درحالی منتشر می‌شود که مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) وابسته به وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه فاش کرد، افراد مسلح برای حمله با استفاده از مواد سمی به بخش جنوبی منطقه کاهش تنش ادلب واقع در شمال سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند.

مرکز آشتی روسیه تاکید کرد، هدف از این حمله متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان است. 


 


پنج شنبه 24 مهر 1399 - 6:40:2

دسته بندی :