تاکید حماس بر تحقق آشتی ملی برای مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی

دو شنبه 7 مهر 1399 - 17:40:10
تاکید حماس بر تحقق آشتی ملی برای مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر دستیابی به آشتی و وحدت ملی برای مقابله با توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "اسماعیل رضوان" عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب تاکید کرد، توافقات جنبش حماس و فتح در استانبول ترکیه شامل چشم انداز کاملی بر مبنای برگزاری انتخابات سراسری، قانونگذاری، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و شورای ملی و همچنین مشارکت کامل همه گروه ها و طیف های سیاسی فلسطین و تکیه بر رهبری ملی واحد برای مقاومت مردمی در این شرایط زمانی است.

رضوان تصریح کرد، حماس برای دستیابی به آشتی و وحدت ملی و مقابله با معامله قرن، الحاق بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغالی فلسطین و شتاب برخی کشورها در زمینه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی جدی است. 

«رافت ناصیف» دیگر عضو حماس نیز اعلام کرد، بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)  بر مبنای اصول دمکراتیک و مسالمت آمیز که ضامن مشارکت همه فلسطینی ها باشد، نماد بازگشت مسئله و آرمان فلسطین با حضور همه فلسطینی های ساکن در داخل و خارج به صحنه نبرد است.

ناصیف تاکید کرد، مقابله با رژیم اشغالگر و متوقف کردن طرح های این رژیم مستلزم سرعت در فعالیت و حضور همه فلسطینی ها در طرح فراگیر آزادسازی و استفاده از توانمندی های ملت فلسطین در داخل و خارج اراضی فلسطینی است.

جنبش های فتح و حماس پنج شنبه گذشته در پایان نشست استانبول بر ادامه تلاش‌ها و اقدامات واحد و یکپارچه برای دفاع از حقوق و منافع ملت فلسطین و مقابله با تهدیدات و چالش‌های پیش‌روی مساله فلسطین تا تحقق آزادی و استقلال و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مهر 1399 - 17:25:45

دسته بندی :