ورود خودروهای نظامی آمریکا از عراق به شمال شرق سوریه

دو شنبه 31 شهریور 1399 - 15:34:2
ورود خودروهای نظامی آمریکا از عراق به شمال شرق سوریه

تهران - الکوثر : منابع سوری از ورود 60 خودروی نظامی آمریکا از عراق به خاک سوریه برای استقرار در پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، منابع محلی در منطقه "الجوادیه"، حومه الحسکه، روز دوشنبه اعلام کردند، اشغالگران آمریکایی یک کاروان شامل ۶۰ خودروی نظامی را از طریق گذرگاه غیرقانونی "الولید" عراق وارد سوریه کردند.
براساس این گزارش ۴۰ خودروی نظامی به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در شهر الحسکه و ۲۰ خودروی نظامی به فرودگاه "خراب الجیر" در حومه شمالی این شهر منتقل شدند.
روز شنبه نیز نیروهای آمریکایی یک کاروان شامل ۳۰ تانکر نفت را از طریق گذرگاه الولید سوریه به عراق انتقال دادند.
نیروهای آمریکایی به صورت مستمر کاروان‌های حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی خود را از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی وارد الحسکه می‌کنند تا حضور غیرقانونی خود را در شرق این کشور تقویت کنند و به نوعی تداوم سرقت نفت و سرمایه‌های سوریه را با کمک شبه نظامیان کرد تحت حمایت آمریکا و دیگر گروههای تروریستی تضمین کنند. 
نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت آمریکا کنترل اغلب میدان‌های نفتی در منطقه الجزیره سوریه در دو استان الحسکه و دیرالزور را در اختیار دارند.
دولت سوریه بارها اعلام کرده است، شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 شهریور 1399 - 15:32:40

دسته بندی :