هشدار مسئولان یمنی درباره ادامه توقیف کشتی ها توسط ائتلاف سعودی

شنبه 29 شهریور 1399 - 15:7:47
هشدار مسئولان یمنی درباره ادامه توقیف کشتی ها توسط ائتلاف سعودی

تهران - الکوثر : شرکت نفت یمن درباره وقوع فاجعه انسانی بی سابقه به دلیل ادامه توقیف کشتی‌های نفتی توسط ائتلاف سعودی و ممانعت از رسیدن آنها به بندر الحدیده هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شرکت نفت یمن در صنعا امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، ائتلاف متجاوز سعودی 15 کشتی نفتی حامل 409 هزار و 55 تُن بنزین و نفت را بیش از 5 ماه است که توقیف کرده است.

بر اساس این بیانیه، اقدام کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی و ممانعت از ورود آنها به بندر الحدیده باعث رنج مردم یمن شده است و این اقدام، با اصول اخلاقی در جنگ‌ها مغایرت دارد و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و توافق استکهلم است.

شرکت نفت یمن، طرف‌های ائتلاف متجاوز سعودی و سازمان ملل متحد را مسئول عواقب و پیامدهای این دزدی دریایی و تاثیر آن بر اوضاع انسانی در یمن و نادیده گرفتن آن نسبت به هشدارهای مطرح در گزارش‌های داخلی و بین‌المللی دانست.

«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن نیز درباره توقف کلی تمامی تاسیسات درمانی به دلیل تمام شدن سوخت در پی توقیف کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی هشدار داد.

دولت صنعاء نیز اعلام کرد، فرودگاه صنعا قادر به پذیرش هواپیماهای سازمان ملل و امدادرسانی‌ها به دلیل تمام شدن فرآورده‌های نفتی نخواهد بود.

یمن از مارس 2015  به دلیل تجاوز نظامی ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره همه جانبه با کمبود شدید مواد سوختی و غذایی مواجه است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 شهریور 1399 - 15:6:6

دسته بندی :