دیلی میل:

عادی‌سازی؛ بیفایده برای فلسطین، سودمند برای آمریکا

پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 14:13:48
عادی‌سازی؛ بیفایده برای فلسطین، سودمند برای آمریکا

تهران- الکوثر: یک روزنامه انگلیسی نوشت توافق اخیر تل آویو با دو کشور عربی هیچ امتیازی برای فلسطین ندارد و صرفا معاملات تسلیحاتی آمریکا را رونق می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه انگلیسی دیلی میل با اشاره به توافقات اخیر دو کشور بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی نوشت، توافق جدید در غرب آسیا (خاورمیانه) که «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق بریتانیا یکی از واسطه‌های آن بوده است، به دلیل آنکه هیچ سودی برای فلسطینیان نداشته هدف انتقاد قرار گرفته است.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی روز سه شنبه هفته جاری طی مراسمی در کاخ سفید، توافقی را با امارات و بحرین امضا کرد و سه طرف متعهد به عادی‌سازی روابط شدند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به حمایت دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا از این توافق نوشت، علی رغم امضای این توافقات، این نگرانی‌ وجود دارد که چنین توافقی نه تنها به تحقق صلح منجر نشود بلکه تنها یک رقابت تسلیحاتی جدید را در منطقه به راه اندازد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، یک روزنامه صهیونیستی از بلر به عنوان آنکه «نقشی کلیدی» در توافقات اخیر رژیم صهیونیستی با بحرین و امارات ایفا کرده، قدردانی کرد.

با این حال، آنطور که در روزنامه دیلی میل اشاره شده است، منتقدان این توافق بر این باورند که این توافقات تنها در خدمت سه امضاکننده و ایالات متحده است و حاوی هیچ‌گونه پیشنهادی برای پایان دادن به درگیری‌ فلسطینیان و صهیونیست‌ها نیست.

«فرانک لونتز» یکی از مشاوران سیاسی و ارتباطات آمریکایی در این خصوص گفت بلر در مراسم امضای توافق بحرین و امارات و رژیم صهیونیستی در واشنگتن دی سی یک «راک‌ استار» بود و «افراد برای گرفتن عکس با وی صف کشیده بودند».

طبق این گزارش، بلر برای اولین بار مذاکرات غیررسمی میان صهیونیست‌ها و امارات متحده عربی در سال 2015 را میانجیگری کرد و از ارتباطات قوی خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری یک نشست غیررسمی میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده در لندن استفاده کرد.

این گزارش می‌افزاید، پس از آن در سالهای بعد از برگزاری نشست لندن، بلر به اعتمادسازی میان صهیونیست‌ها و اماراتی‌ها کمک کرد و ضمن تقدیر از توافق اخیر میان رژیم صهیونیستی و دو کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس، مدعی شد که این توافقات تنها مسیر به سوی صلح است و در نهایت به نفع فلسطینیان خواهد بود.

با این حال، طبق این گزارش، بسیاری از منتقدان تأکید دارند که این توافقات کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، مسیر معاملات تسلیحاتی ایالات متحده عربی و آمریکا را هموار می‌کند و «اندرو اسمیت» از کمپین مقابله با تجارت تسلیحات هشدار داده است: «هزینه‌های نظامی در خاورمیانه (غرب آسیا) در سالهای اخیر بسیار افزایش داشته است و این خطر وجود دارد که رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه را تشدید بخشد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 13:57:37