برنامه‌های فرهنگی- مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین می‌شود

پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 10:49:36
برنامه‌های فرهنگی- مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین می‌شود

تهران- الکوثر: رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، در نشست خبری این کمیته، برنامه‌های ملی و بین‌المللی ویژه ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با اعلام این که به منظور مقابله با گسترش بیماری کرونا مراسم راهپیمایی اربعین 99 در ایران و عراق لغو شده است، خاطرنشان کرد: آئینهای مذهبی و فرهنگی ملی و بین‌المللی جایگزین راهپیمایی اربعین خواهد شد.

«حجت‌الاسلام حمید احمدی» برگزاری برنامه‌های فرهنگی اربعین امسال را به صورت مجازی اعلام و بیان کرد: آیین‌های فرهنگی و مذهبی اربعین امسال با شعار «حسین (ع) سفینه النجاه» در ایران و کشورهای دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری 20 عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی جایگزین راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های مختلف قرآنی، تبلیغی، هنری، بین‌الملل و بانوان با مشارکت 70 نهاد مردمی و دولتی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: براساس زمان بندی‌ها، در کنار بخش‌های مختلف قرآنی، شعر، ادب، فرهنگ و دیگر برنامه های مذهبی 17 همایش منطقه‌ای و بین‌المللی در کشورهای با حضور اندیشمندان به صورت گفت وگو و تبادل نظر انجام می‌شود.

انتشار 12 نشریه در خصوص اربعین به 9 زبان زنده دنیا و برگزاری برنامه ویژه بانوان در قالب فضای مجازی با همکاری عاشقان حسینی در عراق از دیگر برنامه‌های ویژه اربعین امسال است که رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از آن نام برد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 10:49:24