دبیر ستاد مرکزی اربعین:

عراق در ایام اربعین هیچ زائر خارجی را نمی‌پذیرد

پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 8:17:16
عراق در ایام اربعین هیچ زائر خارجی را نمی‌پذیرد

تهران- الکوثر: دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: عراقی‌ها اعلام کردند برای مراسم اربعین امسال از پذیرش زائران کشور‌های دیگر معذور هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای احمد محمدی فرد با حضور در بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: برابر پیگیری‌هایی که از طریق وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی بغداد انجام شده است مسئولان کشور عراق به طور رسمی اعلام کردند از پذیرش زائران کشور‌های دیگر به علت تشدید شیوع کرونا در ان کشور و اعمال سیاست‌های قرنطینه‌ای معذور هستند.
وی ادامه داد: بنابراین امسال هیچ گونه سفر به عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نخواهیم داشت و با توجه به سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، هیچ گونه راهپیمایی در داخل کشور هم تحت عناوین مختلف برگزار نخواهد شد.
آقای محمدفر افزود: به همه استانداری‌ها ابلاغ شده که با برگزاری ستاد‌های اربعین استانی و با حضور همه اعضا موضوع سیاست‌های ابلاغی مبنی بر عدم هر گونه سفر و اقدام در جهت انجام پیاده روی و یا راهپیمایی و یا تشکیل کاروان‌ها جلوگیری و به مردم اطلاع رسانی می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور اضافه کرد: با توجه به سیاست‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در داخل کشور هیچ گونه راهپیمایی و پیاده روی به هیچ مناسبتی نخواهیم داشت.
وی از مردم خواست به اخبار جعلی و ساختگی و غیر معتبر، توجه نکنند و صرفاً اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین حسین را از طریق رسانه‌های رسمی از جمله صدا و سیما توجه کنند.
آقای محمدی فرد افزود: از شکل گیری هر گونه حرکت گروهی و کاروانی تحت عناوین مختلف تا پایان ماه جلوگیری می‌شود.
دبیر ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: برای زنده نگه داشتن ارزش‌های اربعین و بتوانیم از فرصت و ظرفیت موکب‌های اربعین برای دریافت کمک‌ها و نذورات مردم و ارسال آن به نقاط محروم اقداماتی پیش بینی شده است که به صورت رسمی اعلام خواهد شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 7:58:49