مخالفت یکصدای مردم بحرین با عادی سازی

پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 7:57:25
مخالفت یکصدای مردم بحرین با عادی سازی

تهران- الکوثر: معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین تاکید کرد مردم بحرین یکصدا با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اینترنتی العهد لبنان، معاون دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرین سازش این روز‌های امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را کنار رفتن نقاب نظام‌هایی که هیچ گاه کنار ملت فلسطین نایستادند، توصیف و تاکید کرد مردم بحرین یکصدا با عادی سازی روابط مخالف اند.

شیخ حسین الدیهی روز چهارشنبه در مراسم روز خشم مردمی و تجمع در غزه در اعتراض به امضای توافقنامه حقارت آمیز میان بحرین، امارات و دشمن صهیونیستی از مبارزات مداوم برای دفاع از فلسطین حمایت و تاکید کرد حتی اگر فاصله جغرافیایی زیاد باشد، مقصد ثابت و هدف آشکار است. هدف، بازپس گرفتن سرزمین‌های اشغال شده و حقوق قانونی فلسطینیان و اعلام قدس به عنوان پایتخت ابدی فلسطین است.
الدیهی در ادامه 4 پیام برای مردم فلسطین به این شرح ارسال کرد: پیام اول این که آنان در روزِ روشن به شما خیانت کردند. نوید اقامه نماز ننگ را در قدس می‌دهند. آیا اقامه چنین نمازی در این زمین پاک ممکن است؟ آنان به بهانه صلح با غارتگر سرزمین‌های فلسطین، تمام مطالبات و اصول را تحریف کردند. ما نمی‌گذاریم قدس که امانتی الهی نزد ماست، در حراج ارزان قیمت عادی سازی روابط، به بهای اندک فروخته شود. آنان اکنون به بهانه صلح سند نابودی قدس را با جوهر خیانت و اشغالگری امضا می‌کنند.
پیام دوم من به ملت فلسطین این است: ما ملت بحرین از کوچکترین تا بزرگترین فرد با شما در یک سنگر قرار داریم و با این حقارت و رسوایی که برخی نظام‌های حاکم بر کشور‌های منطقه در پیش گرفته اند، همراه نخواهیم شد. ما متاسفیم که نام کشور عزیزمان بحرین در این معامله شکست خورده، معامله ننگ و شومِ (معامله قرن) شکست خورده وارد شده است. ما بار دیگر با شما و فلسطین در معامله عزت و مخالفت با فروش خاک پاک فلسطین عهد می‌بندیم تا آن زمان که بتوانیم نماز عزت را در این خاک پاک اقامه کنیم؛ خاکی که از چپاولگران و فروشندگان قدس خالی شده است. غمگین، سست و ناامید نشوید. آنچه این روز‌ها روی می‌دهد، کنار رفتن نقاب برخی از نظام‌هایی است که هیچ گاه کنار شما نایستادند. آنان در خفا و پنهانی به عادی سازی روابط روی آوردند، سازوکار‌های آن را پنهانی ایجاد کردند و اکنون که توافقنامه‌های ننگین شان را اعلام می‌کنند، فقط جنایت خیانت به آرمان فلسطین را با عادی سازی علنی روابط اعلام می‌کنند.
ما از هر محور و گرایشی که از فلسطین حمایت کند و به عادلانه بودن آرمان آن باور داشته باشد، حمایت می‌کنیم و تنهایتان نخواهیم گذاشت. وظیفه شرعی، ملی، عربی و اسلامی ما دفاع از فلسطین و مکان‌های مقدس آن به هر بهایی است. ما با شما هستیم، در کنارتان خواهیم ماند و روابط مردمی و سیاسی مان را با شما تقویت خواهیم کرد. ماهیت واقعی این نظام سرکوبگر را که مشروعیت مردمی ندارد، بشناسید. از آنجا که افکار عمومی کشور‌های عربی به ویژه فلسطین به از دست رفتن مشروعیت مردمی او پی برده اند، هم اکنون در هر گوشه‌ای از بحرین به دنبال یک چهره دولتی یا نهاد صوری می‌گردد که از خیانتش به آرمان فلسطین حمایت کند. زیرا مردم بحرین یکصدا با عادی سازی روابط مخالف هستند.
پیام سوم من به ملت‌های عرب و مسلمان این است: جهت گیری کشور‌های عربی و اسلامی درخصوص منزوی کرن دشمن اسرائیلی در منطقه باید تقویت شود. لازمه این امر فشار‌های گسترده مردمی، احزاب سیاسی، جامعه مدنی و افکار عمومی برای محکوم کردن هرگونه اقدام در جهت عادی سازی روابط و ایستادن مقابل دشمن قلمداد نکردن رژیم صهیونیستی است. این باید به عنوان اصلی تغییرناپذیر قلمداد شود. اسرائیل، دشمن شماره یک ملت‌های منطقه، عرب و مسلمان است. مردمان کشور‌هایی که روابط دیپلماتیک با صهیونیست‌ها دارند، باید همگی برای قطع این گونه روابط اعمال فشار کنند. ما به هوشیاری ملت‌ها که همچنان به این آرمان به حق پایبند هستند، امید داریم. قدس و مکه از مکان‌های مقدس ما هستند. هر کس از قدس دفاع کند، از مکه دفاع کرده است و هرکس قدس را رها کند، مکه و تمام مکان‌های مقدس را رها کرده است.
پیام ما به مقامات بحرین نیز این است: بالاخره جنایت عادی سازی روابط که سالیان متمادی آن را انکار می‌کردید، برملا شد. آنچه شما را شگفت زده کرد، این بود که متوجه شدید قشر‌های مختلف مردم، اسرائیل را یک رژیم نامشروع و کریه می‌دانند. هیچ یک از تلاش‌های مزدوران رسانه‌ای شما برای خدشه وارد کردن به مفهوم دشمنی با اسرائیل به نتیجه نرسید. نزاع ما با شما برسر عادی سازی روابط متوقف نخواهد شد و آرمان فلسطین به عنوان یکی از اصول کلیدی تغییرناپذیر ما باقی خواهد ماند. ما در کنار تلاش هایمان برای محقق ساختن همکاری کامل سیاسی، عدالت اجتماعی و توانمندسازی مردم برای داشتن اقتدار، آرمان فلسطین را نیز یکی از ستون‌های راهبردی مان قرار خواهیم داد و در تمام برنامه‌های سیاسی، بند دفاع از آن را درج خواهیم کرد. مردم بحرین با بیان محکم موضعشان در محکومیت این اقدام ثابت کردند با سرکوب نمی‌شکنند، حقه‌های رسانه‌ای روی آن‌ها تاثیر ندارد و ابزار‌های شما توان کمرنگ کردن تعهدشان را نسبت به فلسطین و مکان‌های مقدس آن ندارد. در پایان امید زیادی هست که به خواست خدا همگی نماز را در قدس، پایتخت فلسطین اقامه کنیم. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 27 شهریور 1399 - 7:55:21