رسانه صهیونیستی : بحرین بدون اجازه عربستان آب نمی خورد!

شنبه 22 شهریور 1399 - 18:35:29
رسانه صهیونیستی : بحرین بدون اجازه عربستان آب نمی خورد!

تهران- الکوثر: وبگاه صهیونیستی نوشت که بحرین بعد از چراغ سبز عربستان سعودی زمینه را برای عادی‌سازی روابط با فلسطین اشغالی فراهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  وبگاه صهیونیستی «واللا» در گزارشی پشت پرده روند اعلام عادی‌سازی روابط منامه با تل‌‌آویو را فاش کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب (دیشب) اعلام کرد، بحرین و رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده روابط خود را عادی‌سازی می‌کنند. این خبر  پس از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی «العربی الجدید»، همزمان با آشکار شدن ارتباطات پشت‌ پرده تل‌آویو و منامه، شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد، توافق جدید منامه با تل‌آویو شامل تبادل سفیر، پروازهای هوایی مستقیم و پروژهای اقتصادی خواهد بود.

در این گزارش آمده است که «گلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با «جمال فارس الرویعی» همتای بحرینی خود در راستای زمینه‌سازی برای همکاری‌های دوجانبه در سازمان ملل تماس‌هایی داشته است.

اردان در گفت‌و‌گو با کان ادعا کرد که هدف از ارتباط با الرویعی توسعه دایره صلح در سازمان ملل است با در نظر داشتن اینکه این اقدام شاید منجر به تغییر قواعد بازی در این سازمان شود. اردان در ادامه مدعی شد که تل‌آویو اکنون «در عهد جدیدی به سر می‌برد زیرا این امکان را یافته که با چالش‌هایی که ثبات منطقه را تهدید می‌کنند، مقابله کند».

در همین ارتباط، پایگاه خبری واللا در گزارشی اقدمات صورت گرفته در پشت پرده اعلام این توافق را فاش و اشاره کرد که این تحول پس از آن صورت گرفته که منامه از عربستان سعودی چراغ سبز دریافت کرده است.

این پایگاه صهیونیستی در گزارشی که «باراک راوید» تحلیلگر سیاسی صهیونیست آن را آماده کرده،‌ توضیح داد که سفر اخیر «جرد کوشنر» داماد و یکی از مشاوران ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا به منامه، در سوق دادن بحرین به سوی پذیرش کامل سازش با تل‌آویو نقش مهمی داشته است.

در این گزارش اشاره شده، اجازه‌ای که بحرین از سعودی دریافت کرده است،  به موافقت این کشور در امضای توافق عادی‌ سازی کامل روابط با تل‌آویو  آن هم پیش از امضای توافق امارات کمک کرده است با در نظر داشتن این مسئله که این گام به پیشبرد اهداف ترامپ کمک می‌کند.


شنبه 22 شهریور 1399 - 17:44:30