انتقاد حماس و جهاد اسلامی از اتحادیه عرب

پنج شنبه 20 شهریور 1399 - 11:20:57
انتقاد حماس و جهاد اسلامی از اتحادیه عرب

تهران- الکوثر: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) از تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نشست اتحادیه عرب انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن ابراز تأسف از تصویب نشدن پیش نویس قطعنامه محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نشست (مجازی) اتحادیه عرب گفت: مواضع اتحادیه عرب باید بیانگر و بازتاب دهنده مخالفت امت عرب با عادی سازی روابط باشد.

وي افزود: صادر نشدن بیانیه در محکومیت عادی سازی روابط از سوی اتحادیه عرب، رژیم اشغالگر و آمریکا را برای ادامه سیاست نابودی مسئله فلسطین جسور می‌کند.

عبداللطیف القانوع سخنگوی ديگر جنبش حماس نيز گفت: عادی سازی روابط با اسرائیل‏، مشوقی برای آن رژیم برای ارتکاب جنایت ها و تجاوزات بیشتر علیه فلسطینی ها به ویژه در شهر قدس و مسجد الاقصی است. تجاوزات رژیم صهیونیستی در شهر قدس پس از توافقنامه عادی سازی روابط امارات با دشمن صهیونیست شدت یافته است.

وی خاطرنشان کرد عادی سازی روابط با رژيم صهيونيستي، اين رژيم را تشویق به ارتکاب جنایت ها‏، اعمال فشارها، تجاوزات بیشتر و اجرای نقشه هایش علیه فلسطینی ها کرده است.

سخنگوی جنبش حماس گفت: یورش دهها صهیونیست به داخل مسجد الاقصی ‏و نصب حسگرهای الکترونیکی بر دیوارهای آن به منزله تداوم تجاوز علیه ملت ما و مقدسات آنان است. تخریب خانه ها در شهر قدس و ادامه تجاوزات در این شهر در چارچوب تلاش برای گسترش دامنه تسلط بر مسجد الاقصی، تغییر نشانه های شهر قدس و بافت جمعیتی آن، یهودی سازی آن و پیاده سازی توطئه های نژاد پرستانه رژیم اشغالگر صورت می گیرد.

همچنين؛ داوود شهاب مسئول اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: اتحادیه عرب به پیشگام اصلی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این اتحادیه به رژیم اشغالگر وجهه قانونی می‌بخشد آنگونه که در گذشته نیز از طریق حمایت از دخالت‌های آمریکا به تجزیه برخی کشور‌های عربی وجهه قانونی بخشید.
شهاب افزود: اتحادیه عرب در حال دست کشیدن تدریجی از ایفای نقش اصلی خود به نفع افزایش سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه پیش نویس قطعنامه‌ای را در محکومیت توافق اسرائیل و امارات برای عادی سازی روابط به اتحادیه عرب ارائه داد، اما اتحادیه عرب این پیش نویس را رد کرد. طرف‌های مخالف با پیش نویس پیشنهادی فلسطین، کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس، مصر، اردن، مغرب و سودان بودند.
به گفته این منابع، در مقابل، امارات پیش نویش جایگزینی را پیشنهاد داد و با موافقت همین طرف‌ها مواجه شد. سومالی و يمن با پیش نویش پیشنهادی امارات مخالفت کردند. لبنان، عراق، الجزایر و تونس نیز به پیش نویس امارات رأی ممتنع دادند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 20 شهریور 1399 - 11:1:44