نظامیان سعودی در سوریه چه می‌کنند؟

یک شنبه 16 شهریور 1399 - 7:55:45
نظامیان سعودی در سوریه چه می‌کنند؟

تهران- الکوثر: نخستین گروه از نیروهای سعودی حدود 10 روز پیش در پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی در شمال سوریه مستقر شدند و قرار است گروه جدیدی از نظامیان سعودی نیز به زودی در شمار سوریه مستقر شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای اشغالگر آمریکایی در سوریه آماده می‌شوند تا با پشتیبانی نظامیان سعودی سناریوی خرابکارانه‌ای را در این کشور جنگ‌زده پیاده کنند.

سناریو فعلا ناشناخته است، ولی طبق اعلام منابع آگاه، نیروهای آمریکایی مقدمات استقبال از گروه جدید نظامیان سعودی را در داخل پایگاه‌شان در حومه جنوبی الحسکه فراهم می کنند که قرار است طی چند روز آینده وارد این منطقه شوند.

طبق گفته همین منابع، نخستین گروه از نظامیان سعودی حدود 10 روز پیش وارد این منطقه شده‌اند و این گروه، متشکل از 20 نظامی و یک افسر به نام "سعید الجعیفی" است که به همراه کاروان نظامی آمریکا با عبور از مرزهای عراق، وارد سوریه شدند.

گفته می شود مهم‌ترین ماموریتی که آمریکایی ها به نظامیان سعودی در سوریه واگذار کرده اند، جذب نیروهای عشایری منطقه و دستیابی به توافقی با آنها است که هدف از این توافق در وهله نخست، پایان دادن به عتراضات اعشایر عرب منطقه علیه حضور نیروهای آمریکایی است.

منابع مسئول در سوریه تأکید دارند، آمریکا با وارد کردن نیروهای سعودی به داخل سوریه قصد دارد آنها را بخشی از بافت این منطقه شمالی قرار دهد و همچنین ماموریت آموزش نیروهای موسوم به "قسد" را به آنها واگذار کند تا بتواند با تاسیس "گارد مرزبانی"- متشکل از شبه‌نظامیان قسد- کنترل مرزهای مشترک سوریه با ترکیه و عراق را در دست بگیرد.

شماری از ناظران امور سوریه بیم آن دارند که سناریوی جدید آمریکا منطقه را داخل گردابی کند که احتمالا فرق زیادی با گرداب گروه تروریستی داعش نخواهد داشت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


یک شنبه 16 شهریور 1399 - 7:55:36