رای الیوم خبر داد:

تلاش مشترک گروه های فلسطینی برای مقابله با معامله قرن

پنج شنبه 13 شهریور 1399 - 12:21:25
تلاش مشترک گروه های فلسطینی برای مقابله با معامله قرن

تهران- الکوثر: تشکیل کمیته رهبری واحد و فعال کردن سازمان آزادیبخش فلسطین برای مقابله با معامله قرن و خنثی کردن توطئه برنامه آمریکایی - صهیونیستی عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی از مهمترین موضوعات نشست عصر امروز پنجشنبه گروه ها و جناح های فلسطینی در بیروت است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اطلاع رسانی "رای الیوم" در گزارشی با اشاره به نشست عصر امروز مسئولان جناح‌ها و گروه‌های مبارز فلسطینی در بیروت نوشت: در این راستا رهبران جناح‌های فلسطینی از جمله جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به مسئولیت"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر این جنبش، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، معاون دبیرکل جبهه مردمی و معاون دبیر کل جبهه دموکراتیک فلسطین روز گذشته وارد بیروت پایتخت لبنان شدند.    

بر اساس اعلام منابع فلسطینی شرکت کننده، این نشست با سخنرانی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای روسا و نمایندگان جناج‌ها و گروه‌های فلسطینی آغاز خواهد شد و سپس پشت درهای بسته ادامه خواهد یافت.  

منابع فلسطینی شرکت کننده گفتند که آشتی بین فتح و حماس، پیشنهاد تشکیل کمیته رهبری متشکل از همه جناح‌ها برای اتخاذ موضعی واحد برای مقابله با معامله قرن و بحث در مورد فعال‌سازی سازمان آزادیبخش فلسطین از جمله مهمترین برنامه‌های این نشست خواهد بود.  

"انور رجا" یکی از اعضای دفتر سیاسی جبهه مردمی فلسطین به "رای الیوم" گفت: آنچه برای ما مهم است، ایجاد مکانیزمی برای پایان دادن به وضعیت تفرقه و روند پیشرفت وضعیت سازمان آزادیبخش در یک برنامه سیاسی که مبتنی بر لغو به رسمیت شناختن اسرائیل باشد.  

وی افزود: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که نظام رسمی عرب در حال فراهم کردن زمینه‌ای برای سازمان آزادیبخش است که در آن اصطلاح آزادسازی از بین می‌رود و رهبری جدیدی مطابق با روند معامله قرن بر راس آن قرار می‌گیرد.  

رجا ادامه داد: شایسته است که امروز فلسطین موضع متحدی که منجر به برگزاری کنفرانس شورای ملی فلسطین و یک سری کنفرانس‌های اساسی قبل از به پایان رسیدن سال شود تا سازمان آزادیبخش از به رسمیت شناختن اسرائیل عقب نشینی کند.  

وی با بیان اینکه جلسه امروز بسیار مهم است، افزود: اگر این نشست فلسطینی مهم نبود بسیاری از طرفها تلاش نمی‌کردند که از تشکیل آن جلوگیری و مانع آن شوند.  

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در بهمن سال گذشته پس از گمانه زنی‌های بسیار به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و از طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد، موضوعی که با واکنش منفی بسیاری از کشورها و چهره‌ های خارجی مواجه شد و بسیاری یا با دیده تردید به آن نگریستند یا با آن مخالفت کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 13 شهریور 1399 - 12:20:40