بی‌توجهی سازمان ملل به اوضاع بهداشتی یمن

سه شنبه 11 شهریور 1399 - 15:49:16
بی‌توجهی سازمان ملل به اوضاع بهداشتی یمن

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت یمن از بی‌توجهی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به استمرار اقدامات ائتلاف متجاوز سعودی در توقیف کشتی‌ها و آثار فاجعه ‌بار آن بر وضعیت بهداشتی یمن انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت: درچنین  شرایطی، «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن دربیانیه اخیرخود، اهمیت تأمین سوخت دراین کشور و وضعیت بهداشتی یمن را نادیده گرفته است. 

الحاضری افزود، این بی توجهی «گریفیتس» عمدا صورت گرفته تا توجه جامعه جهانی به درد و رنج و فاجعه انسانی در یمن معطوف نشود.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن در صنعا هم اخیرا درباره وقوع فاجعه انسانی در این کشور به دلیل رو به پایان بودن ذخایر سوخت یمن هشدار داد.

ائتلاف متجاوز سعودی  با توقیف نفتکشها و جلوگیری از ورود آنها به  بندر الحدیده یمن، فشار شدیدی را بر مردم این کشور تحمیل می کنند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 شهریور 1399 - 15:2:25

دسته بندی :