دیدارهای جداگانه پادشاه اردن با سیسی و الکاظمی در امان

سه شنبه 4 شهریور 1399 - 17:25:57
دیدارهای جداگانه پادشاه اردن با سیسی و الکاظمی در امان

تهران- الکوثر: منابع خبری از ورود رئیس جمهوری مصر و نخست‌وزیر عراق به اردن و دیدار آنان با پادشاه و ولیعهد این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد عبدالله دوم، پادشاه و حسین بن عبدالله دوم، ولیعهد وی از عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در فرودگاه بین‌المللی "ملکه علیاء" استقبال کردند.

این دیدار پیش از نشست سه‌جانبه سیسی، پادشاه اردن و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در امان انجام شد.

در همین حال شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که پادشاه اردن در دیدار با سیسی با اشاره به مسأله فلسطین، بر ضرورت تحقق صلح همه‌جانبه و عادلانه طبق راه حل دو کشوری تأکید کرد.

سیسی و عبدالله دوم بر توسعه روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری، انرژی و مبادله تجاری تأکید کردند.

دو طرف همچنین بر ادامه همکاری و هماهنگی میان مصر و اردن در زمینه مسائل مختلف و مشترک در راستای منافع ملت دو کشور و مسائل جهان عرب تأکید کردند.

طبق این گزارش، سیسی و عبدالله دوم همچنین درباره تلاش برای مقابله با تروریسم گفت‌وگو کردند و پادشاه اردن در این باره بر ضرورت حمایت از تلاش‌های مصر در این زمینه برای حفاظت از امنیت و ثبات خود تأکید کرد.

عبدالله دوم همچنین در دیدار جداگانه با مصطفی الکاظمی پیش از دیدار سه‌جانبه گفت که اردن از عراق در راستای تقویت امنیت، ثبات و حفاظت از تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند.

در دیدار الکاظمی و عبدالله دوم نیز بر توسعه روابط میان دو کشور در تمامی زمینه‌ها و ادامه هماهنگی میان آنها در زمینه مسائل مختلف تأکید شد.

پادشاه اردن در این دیدار به ضرورت راه‌اندازی توافقنامه‌های دوجانبه میان اردن و عراق اشاره کرد.

عبدالله دوم همچنین بر حمایت از استقلال سیاسی عراق و مقابله با تمامی مداخلات خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

الکاظمی و عبدالله دوم همچنین تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم طبق یک رویکرد جامع را بررسی کردند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 4 شهریور 1399 - 17:25:37