امارات به ایجاد اردوگاه‌های آموزش نظامی در یمن مشغول است

یک شنبه 2 شهریور 1399 - 17:21:19
امارات به ایجاد اردوگاه‌های آموزش نظامی در یمن مشغول است

تهران- الکوثر: در حالی که تنها یک ماه از توافق نیروهای متحد امارات با دولت مستعفی (متحد ریاض) برای آتش‌بس و تقسیم قدرت در جنوب یمن می‌گذرد، منابع محلی گفتند، امارات ضمن جذب نیروی محلی، تحرکات نظامی جدیدی در جنوب آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیروهای  مورد حمایت امارات در جنوب یمن موسوم به «المجلس الانتقالی الیمنی» (شورای انتقالی یمن) که در ژوئن گذشته علیه نیروهای دولت مستعفی یمن (متحد ریاض)، در مجمع‌الجزایر جنوبی در «سقطری» کودتا کردند به تلاش‌های خود برای بسط تسلط بر این منطقه ادامه می‌دهند؛ اقداماتی که ممکن است در اجرای توافق موسوم به «ریاض» ایجاد مانع کند.

بر اساس گزارش «المشهد الیمنی»، منابع محلی اعلام کردند، امارات طی هفته‌های گذشته اقدام به ایجاد اردوگاه‌های آموزشی در سقطری کرده و عضوگیری گسترده‌ای را در روستاها آغاز کرده است.

این منابع تأکید کردند، امارات به ایجاد اردوگاه‌های آموزش نظامی در مناطق مختلف مجمع‌الجزایر سقطری و عضوگیری گسترده ادامه می‌دهد و بیشتر افراد جذب شده از خارج از استان هستند.

این اقدامات در حالی رخ می‌دهد که حدود یک ماه پیش دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب با سازوکاری که عربستان سعودی برای اجرای توافق ریاض ارائه داد، موافقت کردند (تا درگیری‌ها خاتمه یابد). عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور دولت مستعفی که در ریاض مستقر است، «معین عبدالملک» را مأمور به تشکیل کابینه دولت جدید خودخوانده خود در جنوب یمن کرد.


یک شنبه 2 شهریور 1399 - 10:25:58