عذرخواهی امارات از ایران و آمادگی برای جبران خسارت

پنج شنبه 30 مرداد 1399 - 17:17:41
عذرخواهی امارات از ایران و آمادگی برای جبران خسارت

تهران- الکوثر: در پی تیراندازی شناور‌های گارد ساحلی امارات به چند لنج صیادی ایرانی دولت ابوظبی ضمن عذرخواهی، از آمادگی برای جبران خسارت وارد شده خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد، در پی تیراندازی شناور‌های گارد ساحلی امارات به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آن‌ها در عصر روز دوشنبه در خلیج فارس که منجر به کشته شدن دو صیاد گردید، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفت. 

متعاقب این اقدامات و نیز با پیگیری‌های سفارت ایران، دولت امارات روز چهارشنبه با ارسال یک یادداشت رسمی تأسف عمیق خود را نسبت به بروز حادثه ابراز و آمادگی خود را برای جبران تمامی خسارت وارده اعلام کرد. 

پس از بررسی دقیق وضعیت میدانی، در اولین ساعات کاری روز بعد کاردار این امارات به وزارت امور خارجه احضار شد. مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن تعرض امارات، مسئولیت این اقدام غیرقانونی و خارج از رویه جاری بین گارد‌های ساحلی دو کشور را متوجه دولت امارات دانست. دیپلمات ایرانی ضمن تاکید بر ضرورت آزاد کردن بازداشت‌شدگان و رفع توقیف از لنج صیادی و تحویل اجساد، خواستار جبران خسارات وارده و اتخاذ اقدامات مقتضی برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده گردید. با هماهنگی گارد مرزی دو کشور، لنج و سرنشینان آزاد شدند و مراحل قانونی تحویل اجساد کشته‌شدگان با سرعت در حال انجام است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 30 مرداد 1399 - 17:17:31