ادامه موج محکومیت خیانت امارات در جهان اسلام؛ نفرت مردم تونس از توافق ابوظبی-تل‌آویو

چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 15:13:42
ادامه موج محکومیت خیانت امارات در جهان اسلام؛ نفرت مردم تونس از توافق ابوظبی-تل‌آویو

تهران- الکوثر: موج خشم و نفرت از حاکمان امارات به سبب عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، در حال گسترش است و مردم تونس با برگزاری تظاهرات در برابر سفارت این شیخ نشین، این اقدام خائنانه را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از العهد، شهروندان تونسی با لبیک به ندای یاری ملت فلسطین در برابر سفارت امارات متحده عربی در شهر تونس پایتخت کشورشان تجمع کرده و توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

شهروندان تونسی در این تجمع اعتراض آمیز، شعارهایی در مخالفت با عادی سازی روابط در اشکال مختلف آن همچون شعار «مقاومت، مقاومت، نه صلح نه سازش»،« نه صلح، نه عادی سازی روابط، مسئله فلسطین فروشی نیست»، «امارات و عربستان، قدس و فلسطین را فروختند»،« فلسطین عربی است و تفنگ(مقاومت مسلحانه) جایگزینی ندارد». سر دادند.

تظاهرات کنندگان اقدام تجاوزکارانه جدید علیه ملت فلسطین و توافق ننگین و خیانتکارانه رژیم امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم کرده و به نشانه خشم خود از این توافق، پرچم رژیم اشغالگر را به آتش کشیدند.

«ناجی البغوری» رئیس سندیکای ملی روزنامه نگاران تونس در گفتگو با العهد گفت سندیکای روزنامه نگاران همچنان همانند گذشته از جمله سازمانهای ملی پشتیبان حقوق ملتها در تعیین سرنوشتشان و در راس آنها پشتیبان حقوق ملت فلسطین بوده است.

وی خاطر نشان کرد توافق امارات و اسرائیل، چراغ سبز به رژیم اشغالگر برای عربده کشی و نقض حقوق ملت فلسطین و چراغ سبزی برای افزایش الحاق اراضی فلسطینی و ضربه ای به حق بازگشت آوارگان و خطرناک تر از آن چه بسا تشویق دیگر نظامهای عربی برای دست زدن به چنین اقدامی و دفن مسئله فلسطین است.

وی افزود ما معتقدیم که نقش سازمانهای ملی تونس و حاکمیت تونس صدای حق برای محکومیت این توافق است، این توافق تضعیف کننده تمام گروههای فلسطینی است.

صلاح الداودی عضو شبکه تونسی مقابله با عادی سازی روابط(با رژیم صهیونیستی) هم به العهد گفت آنچه میان صهیونیستها و برخی نظامهای منطقه در جریان است، یک معامله شوم و سازشکارانه و فراتر از مسئله عادی سازی روابط است. وی امارات را حیات خلوت صهیونیسم جهانی توصیف کرد.

یحیی محمد فعال تونسی هم در سخنانی در این تجمع اعتراض آمیز تاکید کرد اقدام امارات، خیانت به امت اسلام است و وزارت خارجه تونس باید سفیر امارات را اخراج کند.

کنندگان در تجمع اعتراض آمیز برگزار شده در برابر سفارت امارات تاکید کردند مبارزه تونس علیه جنایات عادی سازی ادامه خواهد یافت و مقاومت در برابر عادی سازی روابط یک وظیفه ملی است. کنندگان در این تجمع از مقامات تونسی خواستند پس از این توافق شوم در روابط خود با امارات تجدیدنظر کنند.

پیش از این نیز پارلمان تونس درباره پیامدهای خطرناک اقدام امارات به ویژه در شرایطی که رژیم صهیونیستی تجاوزات علیه ملت فلسطین را شدت بخشیده و به دنبال اشغال بخش‌های وسیع‌تری از اراضی فلسطینی است، به شدت هشدار داده و توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را تعدی به حقوق ملت فلسطین و تهدید صریح اجماع عربی و اسلامی خواند.

پارلمان تونس در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت ثابت خود از مسئله فلسطین، آن را مسئله نخست جهان اسلام و عرب خواند و تاکید کرد که به حمایت از حامیان آزادی و مخالفان استعمار و اشغال فلسطین ادامه خواهد داد.

مقامات ارشد آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی پنجشنبه 23 تیرماه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که توافقات لازم برای عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات صورت گرفته است و ظرف چند هفته آینده هیئت‌هایی از امارات و رژیم صهیونیستی برای امضای توافقنامه‌های دوجانبه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

همه گروههای فلسطینی توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین و هدیه مجانی در راستای تداوم سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی برشمردند.


چهار شنبه 29 مرداد 1399 - 8:43:14