الاخبار: سیاسی بودن تعویق اعلام رأی دادگاه حریری

سه شنبه 28 مرداد 1399 - 13:25:54
الاخبار: سیاسی بودن تعویق اعلام رأی دادگاه حریری

تهران- الکوثر: رسانه های لبنان طی یک روز گذشته موضوعات مختلفی را در صدر توجه خود قرار دادند که موضوع اعلام رأی دادگاه رفیق الحریری در صدر آنها قرار داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رسانه های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه نداء الوطن در تیترهای مختلفی نوشت: رای دادگاه ترور رفیق الحریری امروز اعلام می شود. این رسانه اعلام کرد که در آستانه اعلام رای دادگاه، نیروهای امنیتی لبنان به حال آماده باش درآمده اند.

روزنامه الاخبار نیز در تیتری نوشت: تعویق اعلام رای دادگاه حریری و ارجاع آن به امروز، سیاسی بودن آن برای فتنه انگیزی در لبنان را آشکار کرد.

این روزنامه در خبری دیگر به موضوع توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی پرداخت و اعلام کرد: اقدام اخیر امارات سهم بسزایی در نزدیکی عربستان و اسرائیل خواهد داشت.

روزنامه البناء اعلام کرد: در آستانه رای دادگاه حریری، فیلتمن پیش‌بینی کرد که پیامدهای انفجار بیروت از ترور حریری هم بیشتر باشد.

این روزنامه در خبری دیگر نوشت: تماس هایی بین حریری، بری و حزب الله برای جلوگیری از طرح اظهارات تنش زا پس از اعلام رای دادگاه حریری انجام شده است.

روزنامه الجمهوریه نیز به موضوع ارزش پول ملی لبنان اشاره کرد و نوشت: بهبود ارزش لیر لبنان در برابر دلار بعد از انفجار بیروت.

روزنامه الدیار نیز نوشت: سعد الحریری به «عباس ابراهیم » رییس  دستگاه امنیتی گفته که نمی خواهد نتیجه رای دادگاه، ابزاری برای فشار علیه حزب الله باشد و در پی فتنه مذهبی نیست.


سه شنبه 28 مرداد 1399 - 13:24:38