بعداز امارات: بحرین مقصد بعدی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یک شنبه 26 مرداد 1399 - 18:4:0
بعداز امارات:  بحرین مقصد بعدی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از گفتگوی رئیس سرویس اطلاعاتی این رژیم (موساد) با نخست وزیر بحرین خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از وبگاه خبری العربی الجدید، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل شنبه شب با افشای خبری گفتگوی یوسی کوهن با خلیفه بن سلمان آل خلیفه، اعلام کرد طرفین درباره فرصت اعلام آغاز رسمی روابط میان تل آویو و منامه به عنوان گامی جدیدی که ممکن است به دنبال کاری که امارات انجام داد، گفتگو کردند.
در همین حال وبگاه خبری «واللا» اسرائیل اعلام کرد خلیفه بن سلمان آل خلیفه برای سفری فوری از بحرین خارج شد.
این وبگاه خبری تلویحا اعلام کرد: سفر فوری آل خلیفه به خارج از بحرین ممکن است درارتباط با برنامه اعلام آغاز رسمی روابط میان منامه و تل آویو باشد.
از سوی دیگر خاخام مارک اشنایر مشاور (یهودی) حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در امور تسامح گفت: به اعتقاد وی بحرین در سال ۲۰۲۰ آغاز رسمی روابط خود با اسرائیل را اعلام خواهد کرد.
مارک اشنایر که ساکن آمریکاست به شبکه رسمی «کان» اسرائیل گفت: به عقیده وی بحرین کشور بعدی عربی خواهد بود که تا پایان امسال (۲۰۲۰) آغاز رسمی روابط خود با اسرئیل را اعلام می‌کند.
تا پایان امسال (۲۰۲۰) یک یا دو کشور عربی حوزه خلیج فارس  برقراری رسمی روابط خود را با اسرائیل اعلام خواهند کرد وبحرین کشور بعدی خواهد بود.
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل افزود: پس از اعلام رسمی توافقنامه عادی سازی روابط میان تل آویو و ابوظبی، یک شرکت اسرائیلی امروز (یکشنبه) اولین قرارداد علنی خود در زمینه فروش محصولاتش به امارات را امضا خواهد کرد.
این شبکه اسرائیلی تاکید کرد: شرکت اسرائیلی (بو وپو) که در زمینه تولید تجهیزات و وسایل بدنسازی فعالیت دارد امروز قراردادی با یک شرکت اماراتی در زمینه توزیع محصولاتش در سراسر این کشور عربی امضاء خواهد کرد.
بنابراعلام شبکه کان، تماس‌ها میان این دو شرکت اسرائیلی و اماراتی به صورت مخفیانه و از طریق طرف سوم آغاز شد و با اعلام رسمی توافقنامه عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل آویو شرایط و بستر مناسب برای امضای این قرار داد فراهم شد.
تنها چند ساعت پس از بیانیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره همکاری با امارات در زمینه مبارزه با ویروس کووید ۱۹، دولت امارات هم به طور رسمی از راه اندازی طرح‌های مشترک با اسرائیل در زمینه‌های پزشکی و مقابله با ویروس کرونا خبر داد.


یک شنبه 26 مرداد 1399 - 15:12:39