کوشنر: عادی‌سازی رابطه عربستان با اسرائیل امر اجتناب‌ناپذیر است

شنبه 25 مرداد 1399 - 10:26:42
کوشنر: عادی‌سازی رابطه عربستان با اسرائیل امر اجتناب‌ناپذیر است

تهران- الکوثر: داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا گفته عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و عربستان سعودی امری اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جارد کوشنر»، داماد و مشاور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای جمعه از عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به عنوان «امر اجتناب‌ناپذیر» یاد کرده است. 

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

کوشنر در مصاحبه با «سی‌ان‌بی‌سی» گفت: «فکر می‌کنم که علاقه زیادی به حرکت در این جهت (رابطه با اسرائیل) دارند.»

مشاور رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «پس از آن، همزمان با پیشرفت در این جهت، فکر می‌کنم امری اجتناب‌ناپذیر است که اسرائیل و عربستان سعودی روابط کاملاً عادی داشته باشند و قادر باشند کارهای زیادی با همکاری یکدیگر انجام دهند.»

کوشنر در پاسخ به اصرار مجری این شبکه خبری در خصوص سکوت عربستان سعودی بعد از اعلام این توافق گفت: «ما به اولین توافق صلح در ۲۶ سال گذشته رسیده‌ایم و حالا شما می‌گویید "بسیار خوب، ما می‌خواهیم بقیه هم همین الان به ما ملحق شوند.»

وی تصریح کرد: «عربستان سعودی، به وضوح رهبری بزرگ در زمینه مدرن‌سازی بوده است اما شما نمی‌توانید یک شبه یک نزاع را از میان بردارید.»

اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شده است.


شنبه 25 مرداد 1399 - 10:25:51