آغاز فعالیت پارلمان جدید سوریه

دو شنبه 20 مرداد 1399 - 17:50:31
آغاز فعالیت پارلمان جدید سوریه

تهران- الکوثر: پارلمان جدید سوریه امروز (دوشنبه) با برگزاری افتتاحیه اولین دوره ویژه سومین پارلمان این کشور به شکل رسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جلسه امروز که تمامی نمایندگان پارلمان سوریه به جز دو نماینده در آن حضور داشتند، به انجام مراسم تحلیف اختصاص داشت و قرار است نیمی از نمایندگان این مراسم را فردا (سه‌شنبه) انجام دهند.

در جلسه امروز پارلمان سوریه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا انجام شد و عبد الحمید اسعد الظاهر (مسن‌ترین نماینده این پارلمان) به عنوان رئیس جلسه از تمامی نمایندگان خواست ماسک بزنند، پس از آن جلسه با انتخاب دو ناظر برای پارلمان از سوی الظاهر و انتخاب دو تن از جوان‌ترین نمایندگان حاضر برای دبیرخانه آغاز شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، جلسه امروز با پخش سرود ملی سوره آغاز شد و در ادامه نمایندگان برای ادای احترام و بزرگداشت روح حافظ اسد، رئیس جمهوری فقید این کشور و ارواح شهدای سوریه یک دقیقه در سکوت ایستادند.

طبق قانون اساسی سوریه، تشکیل پارلمان جدید در عمل به معنای آن است که دولت در حکم دولت مستعفی است و بر این اساس انتظار می‌رود کابینه جدیدی در آینده‌ای نزدیک تشکیل شود اما میزان اعمال تغییرات در آن به رئیس دستگاه اجرایی (که همان رئیس جمهور است) واگذار شده و او نخست وزیر را معرفی کرده و از او می‌خواهد کابینه تشکیل دهد.


دو شنبه 20 مرداد 1399 - 17:43:54