تاکید محمود عباس و اسماعیل هنیه بر مخالفت با طرح معامله قرن

جمعه 10 مرداد 1399 - 21:8:13
تاکید محمود عباس و اسماعیل هنیه بر مخالفت با طرح معامله قرن

تهران - الکوثر : رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بار دیگر با طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد اسماعیل هنیه و محمودعباس در گفتگوی تلفنی بر موضع یکپارچه فلسطینی ها در مخالفت با طرح معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی و هرگونه تعرض به حقوق ملت فلسطین از جمله حق بازگشت و مسئله قدس تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بر ادامه تلاشها و اتخاذ گامهای بیشتر برای همسویی و همگرایی میان دو جنبش فتح و حماس، ارتباط میان رهبران دو جنبش برای وحدت و یکپارچگی واقعی با مشارکت همه گروههای ملی توافق کردند .

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 28 ژانویه 2020 از طرح معامله قرن رونمایی کرد که طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی یکی از محورهای این طرح است.

قرار بود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز اول ژوئیه طرح الحاق 30 درصد از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی را اجرایی کند، اما با موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی به تأخیر افتاد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 مرداد 1399 - 18:37:58

دسته بندی :