عبدالملک بدرالدین : مسلمانان باید مانع از ادامه جنایات رژیم سعودی شوند

جمعه 10 مرداد 1399 - 10:0:39
عبدالملک بدرالدین : مسلمانان باید مانع از ادامه جنایات رژیم سعودی شوند

تهران - الکوثر : دبیرکل جنبش انصارالله یمن پنجشنبه در سخنانی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان،  از همه مسلمانان خواست مانع از ادامه جنایات رژیم سعودی شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" در سخنان خود فرارسیدن عید سعید قربان را به ملت یمن و امت اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت، عید امسال در حالی فرامی‌رسد که حوادث بزرگی برای امت سلمان رخ داده که توقف موسم حج برای کشورهای جهان اسلام و تبدیل آن به یک "مناسبت نمادین" از مهمترین این اتفاقات است.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن اقدام سعودی‌ها در ایجاد محدودیت برای حج امسال  به بهانه شیوع ویروس کرونا را «اقدامی غیرقانونی» دانست و تصریح کرد، این اقدام سعودی «جنایت بزرگی» در حق یکی از ارکان مهم دین اسلام است.

"عبدالملک بدرالدین الحوثی" جنایت بزرگ دیگر آل سعود را حمله ناجوانمردانه به ملت مظلوم یمن عنوان کرد و گفت: حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن با نظارت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت می گیرد. 

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 10 مرداد 1399 - 9:35:21