تاکید وزیر خارجه لبنان بر دفاع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی

سه شنبه 7 مرداد 1399 - 14:18:18
تاکید وزیر خارجه لبنان بر دفاع در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه لبنان در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به کشورش گفت : لبنان دفاع در برابر هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی را حق خود می داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان امروز دوشنبه در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز ضمن اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در استقرار سامانه های موشکی و توپخانه ای در مرزهای لبنان افزود، این اقدام رژیم صهیونیستی، غیر قابل توجیه است.

ناصیف حتی با تأکید بر حمایت بیروت از ایفای نقش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان «یونیفل» در جنوب این کشور اظهار کرد: اقدامات اسرائیل در منطقه، تجاوزکارانه است. 

برخی منابع رسانه ای  روز دوشنبه از حملات سنگین توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به ارتفاعات کفرشوبا  لبنان و مزارع اشغالی شبعا  خبر دادند.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش اسرائیل تعدادی از سکوهای گنبد آهنین را در شمال سرزمین های اشغالی نصب کرده که یکی در شهرک صهیونیستی «المطله» در مرز با لبنان و دیگری در جبل الشیخ و جولان اشغالی در مرز با سوریه است.

این درحالیست که قطعنامه 1701 شورای امنیت که پس از پایان جنگ 33 روزه اسرائیل با لبنان در سال 2006 تصویب شد، رژیم صهیونیستی را از اقدامات خصمانه ضد لبنان بر حذر می‌دارد، اما این رژیم بی‌اعتنا به این قطعنامه همواره حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 7 مرداد 1399 - 9:54:2

دسته بندی :