نخست وزیر یمن : سازمان ملل موضع محکمی درقبال اقدامات ائتلاف سعودی اتخاذ کند

یک شنبه 29 تیر 1399 - 16:36:59
نخست وزیر یمن : سازمان ملل موضع محکمی درقبال اقدامات ائتلاف سعودی اتخاذ کند

تهران - الکوثر : نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، متجاوزان سعودی همچنان کشتی های حامل فرآورده‌های نفتی یمن را توقیف می کنند و سازمان ملل باید موضع محکمی در این خصوص اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «عبدالعزیز صالح بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله، در جریان دیدار با «لیز گراندی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل به بحران کنونی در یمن  و تاثیر مستقیم آن بر بخش بهداشت پرداخت وخواهان ارسال کمک های بشردوستانه برای ملت یمن وتلاش سازمان ملل برای آزاد کردن کشتی های توقیف شده یمنی شد.

علی رغم اینکه مردم یمن به شدت به مواد غذایی و سوخت نیازمند هستند، ائتلاف سعودی چند کشتی حامل سوخت و مواد غذایی را در بنادر این کشور توقیف کرده و مانع از توزیع محموله آن‌ها میان مردم می‌شود.

«عبدالمجید حنش» عضو هیئت ملی مذاکره کننده یمن نیز از بی تفاوتی سازمان ملل در قبال جنایت های صورت گرفته در این کشور انتقاد کرد و گفت: یمن هیچ امیدی به نقش سازمان ملل در دستیابی به یک راهکار برای پایان دادن به بحران یمن و محاصره این کشور ندارد.

وی بابیان اینکه سازمان ملل شکست بزرگی در یمن خورده است افزود: بی تفاوتی سازمان ملل باعث شده جنایت های ائتلاف سعودی علیه ملت یمن همچنان ادامه پیدا کند . 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 29 تیر 1399 - 16:35:14

دسته بندی :