فتح و حماس مذاکرات آشتی ملی را ازسرمی‌گیرند

دو شنبه 16 تیر 1399 - 15:15:36
فتح و حماس مذاکرات آشتی ملی را ازسرمی‌گیرند

تهران- الکوثر: مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وجود تماس‌های فشرده بین فتح و حماس برای ازسرگیری مذاکرات آشتی فلسطین خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نبیل شعث، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: فتح و حماس اکنون با روند ازسرگیری مذاکرات آشتی از طریق تماس‌های فشرده توافق کرده‌اند.

وی افزود: تحقق آشتی ملی در فلسطین و پایان دودستگی نزدیک است تا به صورت کامل این پرونده بسته شود و برای مقابله با طرح الحاق اسرائیل و مقابله با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و طرح‌های توسعه‌طلبانه‌اش آماده باشیم.

شعث گفت: آنچه بین ما و حماس است آمادگی برای اتخاذ اقدامات اضافی به دلیل تحقق وحدت فلسطین است.

به گفته نبیل شعث دو طرف آمادگی‌شان را برای برگزاری دیداری فوری جهت اتخاذ اقدامات لازم و پیشرفت به سمت تحقق وحدت ملی فلسطین اعلام کرده‌اند.

این مسئول فلسطینی تأکید کرد که دو طرف اکنون دنبال راهی برای برگزاری این دیدار در سایه شیوع کرونا هستند.

فتح و حماس پنجشنبه متعهد شدند که علیه طرح الحاق اسرائیل در کرانه باختری متحد شوند.

جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: واکنش مردم فلسطین نشان دهنده اجماع ملی علیه توطئه آمریکا و اسرائیل است و برای ارتقای تمام مکانیزم‌هایی تلاش خواهیم کرد که وحدت ملی را محقق می‌کند.

وی افزود: سرنوشت ما یکی است و به نتایج آن احترام می‌گذاریم و هرگز به گذشته بازنمی‌گردیم.

در این راستا، صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: امروز روز وحدت فلسطین است و می‌خواهیم یکصدا حرف بزنیم. اگر اسرائیل بتواند طرح الحاق را درباره بخش‌هایی از کرانه باختری عملی کند این به معنای ادامه طرح الحاق است.

وی افزود: اگر الحاق آغاز شد و اسرائیل کنترل قدس، الاغوار و دیگر شهرک‌ها را در دست گرفت برای الحاق اراضی بیشتری تلاش خواهد کرد.


دو شنبه 16 تیر 1399 - 12:18:26