هواپیماهای ائتلاف خودخوانده ۴۱ بار استان مارب یمن را بمباران کردند

یک شنبه 15 تیر 1399 - 11:27:16
هواپیماهای ائتلاف خودخوانده ۴۱ بار استان مارب یمن را بمباران کردند

تهران- الکوثر: - انصارالله یمن اعلام کرد که هواپیماهای جنگنده نیروهای ائتلاف خوخوانده به رهبری عربستان سعودی ۴۱ بار استان مارب در شمال شرقی این کشور را بمباران کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن روز شنبه گزارش داد طی در این حملات که طی ساعات گذشته توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی انجام شد، ۳۰ بار شهر مجزر در شمال غرب مارب و ۱۱ بار شهرهای العبدیه و ماهلیه در جنوب مارب مورد هدف قرار گرفت.    

این حملات همزمان با موفقیت انصار الله در تحمیل شکست به نیروهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان در جبهه‌های مجزر ، مدغل الجدعان، العبدیة و ماهلیة در استان مأرب انجام شد.  

شهر نفت خیز مارب مقر نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است   

انصارالله یمن پیشتر از زبان سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح این کشور پیشتر اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل بخش وسیعی از مناطق استان‌های البیضاء و مارب که حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع تخمین زده می‌شود از جمله شهرستان‌های ردمان و جبهة قانیة در استان البیضاء و مناطق ماهلیة و بخش‌هایی از شهرستان العبدیة در استان مأرب را به کنترل خود در آوردند.  

بر اساس این گزارش، طی این عملیات بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهای وفادار به منصور هادی  رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و نیروهای ائتلاف کشته، زخمی و اسیر شدند.  

رهبران سیاسی و دولت نجات ملی یمن از صلح عادلانه استقبال می‌کنند 

خبر دیگر از یمن اینکه، هشام شرف عبدالله وزیر خارجه این کشور با ارسال نامه‌های جداگانه به وزرای خارجه هند، نروژ، ایرلند، مکزیک و کنیا انتخاب این کشورها به عنوان اعضای غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل در دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ میلادی را تبریک گفت و  با اشاره به اینکه ملت مظلوم یمن از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ با حمله نظامی و محاصره نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مواجه شده است، افزود: این حملات مقابل چشم جامعه جهانی ادامه دارد و هیچ گونه حرکت جدی برای متوقف کردن آن انجام نشده است.  

وزیر امور خارجه یمن با اشاره به اینکه در پی این حملات بدترین فاجعه انسانی جهان در این کشور در حال رقم خوردن است، افزود: این فاجعه توسط کشورهای متجاوز به رهبری رژیم‌های عربستان سعودی و امارات که سرزمین یمن را اشغال و به مردم آن حمله می‌کنند، بوجود آمده است.  

شرف عبدالله در ادامه تاکید کرد که رهبری سیاسی یمن و دولت نجات ملی این کشور از تلاش‌هایی که برای صلح واقعی تحت حمایت سازمان ملل که به یک صلح عادلانه و شرافتمندانه که عزت و حاکمیت مردم یمن را حفظ کند، حمایت می‌کنند. 

وی ابراز امیدواری کرد که هند، نروژ، ایرلند، مکزیک و کنیا از روندی که منجر به خروج نیروهای متجاوز از یمن  و برداشته شدن محاصره و برقراری صلح عادلانه و پایدار در این کشور شود حمایت کنند. 

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.


یک شنبه 15 تیر 1399 - 11:24:56