کشف 14 تن آمفتامین تولید داعش در ایتالیا + تصاویر

چهار شنبه 11 تیر 1399 - 18:32:55
کشف 14 تن آمفتامین تولید داعش در ایتالیا + تصاویر

تهران- الکوثر: پلیس ایتالیا 14 تن آمفتامین را که ظاهرا توسط گروه تروریستی داعش در سوریه با هدف تامین مالی فعالیت‌های تروریستی تولید و به بازار مواد غیرقانونی اروپا ارسال شده بود، کشف و ضبط کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرهنگ دومنیکو ناپولیانو از پلیس گمرک ایتالیا امروز چهارشنبه کشف سه کانتینر حاوی 85 میلیون قرص در بندر "سالرنو" را بزرگ‌ترین کشف و ضبط آمفتامین در سراسر جهان توصیف کرد. ارزش این محموله بیش از یک میلیارد دلار تخمین زده می شود. 

وی گفت: بازرسان معتقدند که تولید این مواد منبع درآمد حیاتی گروه تروریستی داعش برای تامین هزینه فعالیت‌هایش است. بازرسان گمان می‌کنند که تعطیلی‌ها به خاطر پاندمی کرونا مانع تولید آمفتامین در اروپا شده و به همین خاطر قاچاق‌چیان مواد مخدر به تولیدکنندگان مستقر در سوریه برای پر کردن بازار روی آورده‌اند.  

ماموران پلیس گمرک ایتالیا سه کشتی باری را که در بندر سالرنو در جنوب ایتالیا پهلو گرفته بودند، بازرسی و 84 میلیون قرص از ماده مخدر کپتاگون را در آنها پیدا کردند. کپتاگون که در دهه 1960 برای مداوای افسردگی و میل شدید و ناگهانی به خواب استفاده می شد، یکی از چند نام تجاری برای فنیتیلین هیدروکلرید، ماده مخدری متعلق به خانواده آمفتامین است که باعث جلوگیری از ترس و رفع خستگی می شود.

این محموله عظیم مواد روانگردان در داخل رول های کاغذ جاسازی شده بود.

پلیس گمرک ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد تروریست‌های داعش برای مهار ترس و درد خود از آمفتامین استفاده می‌کنند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 11 تیر 1399 - 18:32:50