دریاچه سقالکسار؛ پاک ترین دریاچه ایران + عکس

سه شنبه 10 تیر 1399 - 15:51:14
دریاچه سقالکسار؛ پاک ترین دریاچه ایران + عکس

دریاچه ای در ۱۵ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان با مساحت ۱۵ هکتار که از آن به عنوان یکی از پاک‌ ترین دریاچه های کشور یاد می‌ شود، دریاچه ای بسیار زیبا با چشم انداز طبیعت شمال کشور است که منابع آبی آن وابسته به بارش باران و دریاچه های اطراف و شنا و ماهی گیری در آن ممنوع است.

تهران- الکوثر: دریاچه سقالکسار در فاصله ۱۵ کیلومتری شهر رشت و در روستایی با همین اسم واقع شده است. مساحت این دریاچه ۱۵ هکتار است و در اصل این دریاچه پشت سد خاکی قرار گرفته و آب آن از طریق بارش باران و دریاچه های اطراف تامین می ‌شود.

امروزه از دریاچه سقالکسار به عنوان یکی از پاک‌ ترین دریاچه های کشور یاد می‌ شود که آب و فضای آن بسیار تمیز و پاکیزه است. طبق قوانین وضع شده، شنا و ماهیگیری در این دریاچه ممنوع است و هیچ کس نمی تواند در این دریاچه به ماهی گیری مبادرت کنید.

دریاچه سقالکسار؛ پاک ترین دریاچه ایران

همانطور که گفته شد دریاچه ساقلکسار به عنوان یکی از زیباترین و پاک‌ ترین دریاچه‌ های کشور شناخته می شود. عموماً دریاچه ها به دلیل آن که مسیری جاری به خارج ندارند و آب مثل یک استخر در آن جمع می‌شود، ممکن است در طول سال آن پاکی همیشگی خود را از دست داده و جلوه بدی گیرند، اما در کمال تعجب دریاچه سقالکسار با وجود آن که به هیچ دریایی راه ندارد و آب آن از طریق بارش باران تامین می‌ شود پاکی فوق‌ العاده‌ای داشته که آن را به عنوان یکی از پاکیزه ترین دریاچه های کشور نام گذاری کرده اند.

روستای ساقلکسار

اگر کمی از دریاچه سقالکسار فاصله بگیریم و به ۱۵ کیلومتری جنوب به آن سفر کنیم، می توانیم روستای ساقلکسار را مشاهده کنیم که مردم آن بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. مردم این روستا عموماً به شغل دامپروری، زراعت برنج یا پرورش ماهی مشغول هستند. در کنار این روستا شما می‌توانید سد خاکی آن را مشاهده کنید. این سد خاکی گردشگران بسیار زیادی را از دور و نزدیک به خود جذب می کند.

جاذبه های اطراف دریاچه سقالکسار

از دیگر جاذبه‌های تفریحی که می توانید در دریاچه ساقلکسار آن را تجربه کنید، قایق سواری، عکاسی و پیاده روی است. در این دریاچه قایق‌ هایی وجود دارد که شما می توانید با پرداخت هزینه ای سوار آن ها شده و در دریاچه قایق سواری کنید. زیبایی فوق العاده این دریاچه باعث شده تا عکاسان حرفه ای به سراغ این مکان آمده و تصاویر خارق العاده ای را در آن ضبط و ثبت کنند. نکته بسیار مهم آن است که به هیچ عنوان اجازه ندارید که در این دریاچه شنا کنید، زیرا عمق آن بسیار زیاد است و خطر غرق شدگی در آن بسیار بالا است.

مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار

برای دسترسی به دریاچه سقالکسار لازم است تا به استان گیلان سفر کنید، به ۱۵ کیلومتری جنوب شهر رشت رفته و مسیر خود را تا دهستان لاکان ادامه دهید. پس از رسیدن به این دهستان می‌توانید به‌ راحتی مسیر روستای سقالکسار را پیدا کرده و به این دریاچه بسیار زیبا و روستای آن دسترسی پیدا کنید.
منبع: العالم
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 تیر 1399 - 15:47:17