سخنگوی نُجَباء : حمله به مقر حشدالشعبی ، اقدامی تبلیغاتی بود

سه شنبه 10 تیر 1399 - 15:7:16
سخنگوی نُجَباء : حمله به مقر حشدالشعبی ، اقدامی تبلیغاتی بود

تهران - الکوثر : نصر الشَمَّری با بیان اینکه "حمله به 13 نگهبان مستقر در پایگاه 45 حشد الشعبی با 20 خودروی زرهی صورت پذیرفت"، خاطرنشان کرد: از حیث نظامی نمی‌توان آنچه در بغداد رخ داد را یک حمله نظامی تعبیر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یگان مبارزه با تروریسم عراق شامگاه پنجشنبه پنجم تیرماه در اقدامی هماهنگ با سفارت ایالات متحده آمریکا با یورش به پایگاه تیپ 45 سازمان حشد شعبی (متشکل از رزمندگان کتائب حزب الله) ، شماری از نیروهای مقاومت را بازداشت کرد.

در پی زبانه کشیدن خشم جامعه عراقی و واکنش‌های منفی گسترده در محافل سیاسی ــ امنیتی این کشور، رزمندگان بازداشت‌شده نهایتاً چهار روز پس از دستگیری در روز دوشنبه آزاد شدند.
سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء در همین ارتباط در گفتگویی تفصیلی با خبرگزاری مهر ، حمله روز پنجشنبه را عاری از ویژگی‌ها و تعاریف نظامی قلمداد کرد و گفت: این اقدام صرفا عملیاتی علیه پایگاه پشتیبانی لجستیک الحشد و تنها متشکل از 13 نیروی نظامی به عنوان نگهبان بود. 
مهندس «نصر الشَمَّری» با بیان اینکه "عملیات یادشده با نیروهای زیادی متشکل از 20 خودروی زرهی صورت پذیرفت"، تصریح کرد: ارزیابی ما از این اقدام دال بر یک اشتباه بسیار بزرگ است که می‌توانست به درگیری بین نیروهای امنیتی منجر شود و تکرار اشتباهاتی از این دست می‌تواند کشور را به سمت سرنوشتی مجهول رهسپار کند. 
وی در بخش دیگر از این گفتگو با اشاره به مذاکرات استراتژیک ایالات متحده آمریکا و عراق اظهار داشت: این در واقع نمایش‌نامه‌ای برای مشروعیت بخشی به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی است. این اقدام همچنین تلاشی برای دور زدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک عراق و پایان دادن به ائتلاف بین المللی بوده که به بهانه مبارزه با داعش شکل گرفته است.
معاون دبیرکل نُجَباء با بیان اینکه "پروپاگاندای رسانه‌ای بی‌خاصیت و صداهای خریداری شده از سوی آمریکا به هیچ وجه بیانگر خواست و اراده افکار عمومی عراق نیست"، خروج اشغالگران از اراضی این کشور را حتمی توصیف کرد و افزود: تناقض بزرگی که مشهود و عیان است؛ ادعای برخی در خصوص نیاز عراق به حمایت آمریکایی‌ها است. سوالی که مطرح می‌شود آن است که وقتی اشغالگران آمریکایی توانایی حمایت از خویش را ندارند، چگونه می‌توانند امنیت عراق را حفظ کنند؟! 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


سه شنبه 10 تیر 1399 - 15:1:4

دسته بندی :