محمود عباس از گفتگو با پمپئو خودداری کرد

یک شنبه 8 تیر 1399 - 9:32:8
محمود عباس از گفتگو با پمپئو خودداری کرد

تهران - الکوثر : محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین از گفت وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا در باره طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، خودداری کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمود عباس هفته گذشته در پی تماس های گسترده برای انجام گفت و گوهای تلفنی میان دو طرف پیش از آغاز بررسی ها در کاخ سفید با حضور مقام های رژیم صهیونیستی در باره الحاق بخش هایی از کرانه باختری به این رژیم، از گفت وگو با مایک پمپئو خودداری کرد.

شماری از عناصر وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) این هفته با برخی از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در تلاش برای گفت وگو با کاخ سفید در باره طرح صلح تهیه شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، در رام الله دیدار کردند، اما این تلاش ها به شکست انجامید.

در همین حال؛ تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه هشدار داد: اگر رژیم صهیونیستی شهرک‌های «گوش عتصیون»، «معاله آدومیم» و «آریل» را اشغال کند، مسئولیت امنیتی این مناطق را به این رژیم خواهد سپرد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این هشدار داده بود که اگر صهیونیست‌ها اقدام به الحاق کرانه باختری کنند، فلسطین دیگر به هیچ یک از تعهدات خود با طرف مقابل عمل نخواهد کرد.  

رژیم صهیونیستی قصد دارد از اول ژوئیه با حمایت‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، 30 درصد از کرانه باختری  رود اردن  را  رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی، این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی و ننگین آمریکا موسوم به «معامله قرن» می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


یک شنبه 8 تیر 1399 - 9:30:36

دسته بندی :