هشدار وزیر بهداشت یمن درباره اوضاع وخیم بیماران این کشور

شنبه 7 تیر 1399 - 14:9:43
هشدار وزیر بهداشت یمن درباره اوضاع وخیم بیماران این کشور

تهران - الکوثر : وزیر بهداشت یمن هشدار داد، در صورتی که ائتلاف متجاوز سعودی به جلوگیری از ورود نفتکش‌ها به بنادر این کشور ادامه دهد، بیمارستان‌های یمن به قبرستان بیماران تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «طه متوکل» وزیر بهداشت یمن روز جمعه گفت: توقف سه کارخانه تولید اکسیژن به دلیل کمبود سوخت، زنگ خطر را به صدا در آورده و این مساله هزاران بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه را در بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی با خطر مرگ مواجه کرده است.

متوکل همچنین با ابراز نگرانی از توقف فعالیت بخش‌های مراقبت‌های ویژه، اورژانس و همچنین بخش‌های آزمایشگاهی به دلیل قطعی برق اظهار کرد: فقدان سوخت کافی، تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش‌های قرنطینه استان‌های مختلف را ناکام خواهد گذاشت.  

وزیر بهداشت یمن با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی مسؤول این جنایات است افزود: محاصره یمن همچنان ادامه دارد و ائتلاف سعودی با ممانعت از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده، موجب مشکلات جدی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است.

متوکل با درخواست کمک فوری از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی، از آنها خواست ائتلاف سعودی را برای آزاد کردن کشتی‌های حامل سوخت تحت فشار بگذارد و از آن‌جایی که سازمان ملل این کشتی‌ها را بازرسی می‌کند دیگر بهانه‌ای برای توقیف آنها نمانده است.

شرکت ملی نفت یمن چندی پیش اعلام کرد، 15 کشتی حامل سوخت این کشور همچنان در توقیف ائتلاف متجاوز سعودی قرار دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 7 تیر 1399 - 11:42:35

دسته بندی :