مراحل پایانی آماده سازی پرده جدید کعبه +عکس

چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 17:6:19
مراحل پایانی آماده سازی پرده جدید کعبه +عکس

تهران- الکوثر: پرده خانه خدا طبق سنت مرسوم، هر سال در روز عرفه تعویض می‌شود و امسال نیز دوخت این پرده به دست بیش از 150 هنرمند مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پرده کعبه هر ساله همزمان با روز عرفه در ایام حج تمتع با حضور زائران خانه خدا طی مراسمی باشکوه تعویض و پرده قبلی خانه خدا به قطعات کوچک تبدیل و بین شخصیت‌های برجسته جهان اسلام توزیع می‌شود.

ارتفاع پرده خانه خدا حدود 14متر است و بر آن آیات و عباراتی همچون «نَبِّئْ عِبَادِی أَنِّی أَنَا الْغَفُـورُ الرَّحِـیمُ»،  «یا حَنّانُ یا مَنّانُ»، «الله جل جلاله» و «سبحان‌الله و بحمده سبحان‌الله العظیم» با سیم طلا و نقره دوخته می شود.

پرده خانه خدا به رنگ مشکی و از ابریشم خالص است که امسال نیز این پرده به همت بیش از 150 هنرمند در کارگاه ویژه دوخت پرده کعبه در حال تکمیل است.

با توجه به ظرافت و اهمیت پرده خانه خدا، دوخت آن در چند مرحله صورت می‌گیرد و به دلیل سنگین بودن قسمت‌هایی از پرده خانه خدا، هنرمندان بخش‌هایی از آن را جداگانه دوخته و به پارچه اصلی متصل می‌کنند.

امسال هنوز عربستان به دلیل شیوع کرونا وضعیت حج تمتع را مشخص نکرده است، اما به گفته منابع آگاه حج امسال از سوی سعودی‌ها لغو می‌شود و با این وجود مشخص نیست که تعویض پرده خانه خدا بدون حضور زائران چگونه صورت خواهد پذیرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


چهار شنبه 28 خرداد 1399 - 16:56:43