10 غذای محبوب و خوشمزه کشور مالزی + عکس

شنبه 10 آبان 1399 - 18:9:47
10 غذای محبوب و خوشمزه کشور مالزی + عکس

در این یادداشت با 10 غذای محبوب و سنتی کشور مالزی آشنا خواهیم شد.

تهران- الکوثر: اگر به دنبال غذاهای متنوع ، سنتی و خوشمزه کشور مالزی هستید با ما همراه باشید...

1- ناسی لماک

پادشاه غذاهای مالایی " ناسی لماک " می باشد که جزو محبوب ‌ترین غذاهای محلی مالزی محسوب می شود و به معنای " برنج چرب " است ، برنجی است که با شیر نارگیل پخته شده و بعد از پختنش با آنچوی سرخ می شود و در نهایت با سمبل ( یک نوع سس تند ) ، برش های خیار ، تخم مرغ آب پز و روغن بادام زمینی سرو میشود .
همچنین این غذا همیشه در داخل برگ موز پیچیده میشود و یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار در این کشور بشمار می رود و جالب است بدانید که این غذای وسوسه انگیز معمولا کمتر از 5 RM  برای شما هزینه بر نخواهد برداشت .

2- ساتای



ساتای عنوان معروف ترین و محبوب ترین غذای مالزیایی در این کشور را از آن خود کرده است و این غذا شامل گوشت کبابی خوابانده شده در سس مخصوصی می باشد که بر روی زغال پخته می‌ شود و توجه داشته باشید که اغلب تکه‌ های گوشت در زردچوبه و شیره نارگیل یا در ادویه ‌های محلی و خاص این منطقه قرار می ‌گیرد تا کلی مزه دار شود و سپس به آرامی کباب می‌ شوند و به همراه سس خوش ‌طعمی سرو می‌ شود که در نوع خود بی نظیر است .

همچنین ساتای یه غذای بسیار ساده می باشد که شما می توانید با تکه های گوشت اعم از : مرغ ، گاو یا گوسفند سفارش دهید و در ضمن شما با توجه به سلیقه غذایی تان امکان این را دارید که این غذا رو با یک سس پر ادویه و یا سمبل معروف نوش جان کنین که قطها دوست خواهید داشت .

3- آسام پداس



آسام پداس یک جور ماهی می باشد که مثل سایر غذاهای مالزیایی  با برنج سرو میشود و کلی هم طرفدار دارد و در ضمن آسام پداس به معنی " تند و ترش " در این کشور است و طعم بی نظیر آن حقیقتا با معنیش کاملا مترادف است و اینکه مواد تشکیل دهنده این غذا فلفل ، موسیر ، تمبر هندی است که با ماهی خالخالی اسپانیایی ترکیب شده و به این صورت سرو می شود .

4- رندانگ



این غذا یکی از 50 غذای لذیذ دنیا نامبرده میشود و فهمیدن دلیلش هم زیاد سخت و مشکل نیست . روش درست کردن آن اینطور هست که برنج به آرومی در داخل ادویه جات پخته می شود و این غذا ، یک غذای پر ادویه و تند می باشد که معمولا در جشن ها و مناسبت ها طبخ میشود و اینکه انواع مختلفی دارد و هر کسی به ذائقه و سلیقه غذاییش در مدل های متنوعی میپزند و پیشنهاد می کنیم که شده یه بار امتحانش کنید .

5- نودل سرخ شده



این غذای فوق العاده که یکی از غذاهای اصلی مالزی نیز محسوب می ‌شود ، نودل سرخ ‌شده است که با طعمی بسیار تند سرو میشود که از ترکیب موسیر یا پیاز و کمی سیر با مقداری از تکه ‌های گوشت که عموما مرغ یا میگو می باشد ، درست می ‌شود و اینکه همه این مواد یکی یکی تفت داده میشود و با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت بعد از آماده شدن با مقداری سبزیجات تزیین می ‌شود که بسیار هم دلپذیر و خوشمزه است .

6- روجاک



روجاک در اصل نوعی سالاد میوه و سبزیجات می باشد که در کشورهای اندونزی ، مالزی و سنگاپور طرفداران زیادی دارد و بیشتر در این کشورها درست می‌ شود . این سالاد شامل ساقه لوبیا ، خیار خرد شده و چغندر ، کیک آردی ، تخم مرغ سفت پخته شده و پودر میگو می باشد که داخل ظرفی می ‌ریزند و آن را با سس شیرین و ادویه بادام زمینی مخلوط کرده و سرو می کنند ، ضمنا در بعضی از ترکیبات از سیب زمینی پخته شده و گریپ فروت به همراه سس شکلاتی شیرین نیز استفاده می ‌شود که طمعی بی نظیر به این سالاد می دهد .

7- روتی کانای



روتی کانای یکی از نان ‌های معروف مالزی می باشد و لازم به ذکر است که این نان بی نظیر در اصل مربوط به کشور هندوستان می باشد ، همچنین شکل آن شبیه به پنکیک است و با خوراک کاری و انواع سس ‌ها سرو می ‌شود و لایه‌ بیرونی آن بسیار ترد است و داخل آن نرم تر و از آنجایی که نان مقوی و در عین حال بسیار سبکی است در صبحانه بیشتر سرو می ‌شود .

8- لاکسا



لاکسا سوپی تند و ترکیبی از ادویه‌ های مختلفی است که می توان گفت به نوعی ترکیب آشپزی مالایی و چینی بشمار می رود و بدانید که این غذا از نودل برنج یا رشته ‌فرنگی برنج و گوشت مرغ ، میگو یا ماهی به همراه ادویه ‌های تند تهیه می شود . همچنین مایع اصلی به کار رفته در پخت این غذا " شیره نارگیل " یا " آسام ترش " که از تمر هندی یا نوعی میوه ترش بنام گلوگور تشکیل میشود و جالب است بدانید که این غذا در کشورهای مختلفی درست می‌ شود که هر جا با دستورات و روش‌‌ های طبخ متفاوتی طبخ میشود .

9- ناسی کرابو



ناسی کرابو یک ظرف غذای مالایی فوق العاده است که برنج آبی ‌رنگ این غذا ، با رنگی که دارد یک غذای جذاب و منحصر به فردی بشمار می رود که برای اینکه برنج به این رنگ خاص در بیاید ، برنج را در گل کلیتوریا ترناتئا ( Clitoria ternatea ) خوابانده و مقداری لیمو به آن اضافه می ‌کنند که طعم بی ‌نظیر و خاصی به آن بدهد . همچنین در کنار این برنج ، تکه‌ های ماهی یا گوشت مرغ ، نارگیل رنده شده ، گوشت ماهی یا گوشت قرمز مزه ‌دار شده ، سس نارگیل ، تخم ‌مرغ پخته و چیپس میگو سرو می‌ شود که این غذا در میان محلی‌ ها صبحانه ‌ای بسیار عالی و محبوب به شمار می‌ آید .

10- آیام پرچیک



آیام پرچیک غذایی بسیار معروف و پرطرفدار در مالزی شناخته می شود که ترکیبات این غذا مرغی است که در شیر نارگیل ، پیاز ، سیر ، زنجبیل ، لیمو و فلفل و ادویه های دیگر خوابانده شده و سپس کبابی یا سرخ می ‌شود که شما را مجذوب خود می کند . مورد مهمی که این غذا را خوشمزه و منحصر به فرد می ‌کند ، گوشت لذیذ و آب ‌دار آن است که به همراه برنج و کمی سالاد ترکیبی عالی را به وجود می ‌آورد که می ‌توان گفت طعم این مرغ بی ‌نظیر و تکرار نشدنی برایتان خواهد بود .

و در نهایت آنچه که در این مقاله براتون گفته شد ، تنها بخشی از غذاهای معروف و محلی مالزی بود و با توجه به تنوع فرهنگی و غذایی بسیاری که این سرزمین وجود  دارد ، مطمئنا تعداد غذاهای محلی ، دسرها و نوشیدنی ‌های آن بسیار است که در این مقاله توضیح همگی آنان کار سختی است.
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 17 خرداد 1399 - 17:15:8