۱۸ غذای خوشمزه مراکشی +عکس

چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 16:8:21
۱۸ غذای خوشمزه مراکشی +عکس

یکی از کشورهای شمال غرب آفریقا مراکش نام دارد. زیبایی های منحصر به فرد سواحل اقیانوس اطلس در این کشور، مورد توجه بسیار از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است

تهران- الکوثر: یکی از کشورهای شمال غرب آفریقا مراکش نام دارد. زیبایی های منحصر به فرد سواحل اقیانوس اطلس در این کشور، مورد توجه بسیار از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است. این روزها ایرانی ها تمایل زیادی دارند تا به کشور مراکش سفر کنند. برای همین دانستن این که چه غذایی در سفر بخواهند بخورند نیز اهمیت دارد.

 تاگینه

یکی از غذاهای معروف در کشور مراکش تاگینه است که اهالی این منطقه می توانند هر کجا که باشند آن را تهیه کنند. این غذا در ظرفی سفالی با درب مخروطی شکل پخته می شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و سبزیجات می باشد. تمامی این مواد را همانطور که گفتیم در ظرف سفالی قرار می دهند تا آرام آرام پخته شود. این غذا را در اکثر رستوران های مراکش می توانید پیدا کنید.

 ماهی چرمولا

این ترکیبی از سبزیجات و ادویه جات می باشد که با ماهی بریان، ماهی کبابی و غذاهای دریایی سرو می شود. هنگام خوردن این ماهی چرمولا می توانید طعم پیاز، گشنیز، فلفل قرمز یا زعفران را کاملا احساس کنید. گاهی در کشور مراکش از مواد تشکیل دهنده این ماهی برای تهیه سس نیز استفاده می کنند.

زالوک

مراکشی ها هم مثل هر کشوی غذاهای به اصلاح حاضری دارند. زالوک یکی از همان غذاها است که پخت آن سریع و آسان است. ترکیبات این غذا بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، روغن زیتون و ادویه جات می باشد.

غذای سنتی مراکشی

یکی از غذاهای اصیل مراکشی Couscous است. این غذا معمولا با گوشت یا خورشت سبزیجات سرو می شود. طبق سنت هایی که در کشور مراکش وجود دارد این غذا را روزهای جمعه و در مناسبت های خاص میل می کنند. اگر زمانی به مراکش سفر کردید این غذا را می توانید در بسیاری از رستوران ها و کافه های این کشور میل کنید.

حریرا

یک نوع عدسی که در کشور مراکش طرفداران زیادی دارد، حریرا است. این غذا را معمولا در ماه رمضان به عنوان پیش غذا برای باز کردن روزه خود سرو می کنند.

ساردین تند

ماهی ساردین یکی از مهمترین محصولاتی است که از کشور مراکش صادر می شود. به طور معمول بسیاری از مراکشی های در طبخ غذاهای خودشان از این نوع ماهی استفاده می کنند. ساردین یکی از لذیذترین غذاهای مراکش است که با سس تند چرمولا در روغن فراوان سرخ می شود.

پاستیلا

یکی از غذاهای مراکشی که معمولا با گوشت مرغ طبخ می شود پاستیلا است. طعم این غذا ترکیبی از شوری و شیرینی است. قطعا یکبار خوردن آن شما را راضی نمی کند.

 ماکودا

ماکودا در دسته غذاهای سرخ شده ی کشور مراکش قرار دارد. توپ هایی از سیب زمینی که کاملا در روغن سرخ می شوند. این توپ های سیب زمینی را در سس تند می ریزند و برای سرو تحویل شما می دهند. ماکودا یکی از غذاهای مراکشی است که به اصلاخ به آن غذای خیابانی می گویند، چون در خیابان های این شهر طبخ می شود.

خبز (Khobz)

یکی از نان های محلی کشور مراکش خبز نام دارد. این نان ترد معمولا در تنورهای عمومی طبخ می شود و همراه بسیاری از غذا سرو می شود. اگر به مراکش رفتید، نان خبز را فراموش نکنید.

کله پاچه

محبوب ترین غذای ایرانی، محبوترین غذای مراکش هم است. مراکشی ها در جشن عید قربان زمانی که گوسفندی را قربانی می‌کنند، کله پاچه‌ی آن را هم می‌پزند و میل می کنند.

جگر سوخاری

تا به حال اسم جگر سوخاری به گوشتان خورده است؟ در مراکش یکی از خوراک های خوشمزه ای به با سیب زمینی یا به شکل ساندویچ می توانید میل کنید جگر سوخاری است. این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در مراکش میل نمایید.

کباب

در گوشه گوشه ی کشور مراکش می توانید کباب های خوشمزه مراکشی را میل کنید. برای تهیه این کباب آن ها را در نمک و ادویه جات می خوابانند. جالب است بدانید که این کباب ها در مراکش را می توانید در انواع مختلف گوشت بره، گوشت مرغ و گاو میل کنید.

بادمجان سرخ شده

تا اینجا احتمالا دست گیرتان شده است که در مراکش تقریبا لیستی از غذاهایی که در ایران خورده اید را میل کنید. یکی دیگر از غذاهای مراکشی که به غذاهای ایرانی کمی شباهت دارد بادمجان سرخ شده است. مراکشی ها در این نوع از غذا بادمجان را برش می دهند و در خمیر پاپریکا می خوابانند و سپس آن را در روغن فراوان سرخ می نمایند.

بیسارا

غذایی که در وعده ی غذایی مراکش استفاده می شود بیسار است. این سوپ معمولا با ترکیبی از باقلای خشک، روغن زیتون و زیره ی سبز تهیه می شود.

طحال پرشده شتر

یکی از غذاهای ساندویچی کشور مراکش طحال پرشده شتر است. شکل این غذا شبیه به سوسیس است و معمولا برای تهیه آن از گوشت گاو یا گوسفند استفاده می کنند. درون آن را هم از زیتون، ادویه و مقداری چربی کوهان شتر پر می نمایند. تست کردن آن برای یکبار ضرری ندارد.

بریوات (Briwat)

اگر بخواهید سوغاتی را به ایران بیاورید بریوات می تواند همان گزینه انتخابی شما باشد.هرگز قبل از خوردن شیرینی های مراکشی این کشور را ترک نکنید. بریوات نوعی شیرینی است که در روغن سرخ می شود و به شکل مثلثی هستند.

شباکیا

شباکیا یک دسر خوشمزه مراکشی است که به شکل گل تهیه می شود و آن را سرخ کرده و به عسل آغشته می کنند. در بازارهای این کشور به راحتی می توانید شباکیا را پیدا کنید. اما حواستان باشد که زنبور به دنبالتان راه نیوفتد.

کعب الغزال

نوعی شیرینی که از خمیر بادام تهیه می شود و با عرق بهارنارنج و دارچین طعم دارش می کنند.
منبع: الی گشت
 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 7 خرداد 1399 - 15:21:42