دبیرکل حزب الجمهوری تونس:

اتحاد و مبارزه تنها راه آزادی فلسطین است

جمعه 2 خرداد 1399 - 12:24:24
 اتحاد و مبارزه تنها راه آزادی فلسطین است

تهران- الکوثر: عصام الشابی دبیرکل حزب الجمهوری تونس به مناسبت روز جهانی قدس با تاکید بر اینکه اشغالگران جز زبان مقاومت نمی‌فهمند، گفت: مردم فلسطین امروز راهی به جز متحد شدن و از سرگیری مبارزه ملی برای آزادسازی فلسطین ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الشابی گفت: دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان به سیاست خصمانه خود علیه منافع ملت امت عربی و اسلامی ادامه می‌دهد و از سیاست‌های رژیم صهیونیستی جانبداری می‌کند. ترامپ حتی بیش از یک هم‌پیمان سنتی برای اسرائیل عمل کرده و دست به اقدامات بی‌سابقه‌ای برای حمایت از این رژیم زده به طوری که با انتقال سفارت واشنگتن به قدس اشغالی همه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت و برای به اصطلاح معامله قرن جهت نابودی آرمان فلسطین و تبدیل آن به یک قرارداد تجاری بین رژیم اشغالگر و نظام‌های عربی همدست با آن، بازاریابی کرده و می‌کند.

 الشابی تاکید کرد: این وظیفه دولت‌ها و ملت‌هاست که با حمایت از محور مقاومت و مبانی آرمان فلسطین از حق فلسطینیان حمایت کنند. دولت‌ها باید دولت آمریکا و فعالیت سفارتخانه این کشور را تحریم کنند و این تصمیمی است که حزب ما از زمان انتقال سفارت واشنگتن به قدس آن را اتخاذ کرده است.

 این مسئول تونسی ادامه داد: بزرگداشت روز جهانی قدس در سال جاری با وجود همه‌گیری بیماری کرونا یک ویژگی خاص دارد و حامل این پیام به فلسطینیان و جهان است که قطب‌نمای ما همواره قدس بوده و خواهد بود و ما در هیچ شرایطی از آن دست نخواهیم کشید. من اینجا تاکید می‌کنم که ما و همه آزادگان جهان باید از طریق اینترنت و رسانه‌های اطلاع‌رسانی پیام خود را به همه جهانیان برسانیم که زمان آن رسیده که مظلومیت تاریخی قدس پایان یابد.

 الشابی تصریح کرد: رسانه‌ها نقش حیاتی در شناساندن مسائل به‌حق فلسطینی‌ها و پرده‌برداری از جنایت‌های اشغالگران دارند. من معتقدم که ما نیز مسئولیت سنگینی در ایجاد رسانه‌های واقعی داریم، رسانه‌هایی که از مسائل و خواسته‌های ملت‌ها حمایت کنند و مراکز و رسانه‌هایی را که تلاش می‌کنند اقدامات نظام‌های حوزه خلیج فارس برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را توجیه کنند تحت‌الشعاع قرار دهند.

 وی گفت: پاسداشت روز جهانی قدس به معنای یادآوری این واقعیت است که مردم و مقاومت با قدرت خود دستاوردهایی کسب کردند که دولت‌ها با ناوهای جنگی و تجهیزات سنگین نظامی خود ناتوان از آن بودند. شاید مقاومت لبنان به رهبری حزب‌الله و دستاوردهای آن در آزادسازی جنوب لبنان از دست اشغال‌گران و شکست ذلت‌بار صهیونیست‌ها خود گواه زنده بر این موضوع است.

 الشابی تاکید کرد: فکر نمی‌کنم که سران کشورهای عربی گوشی برای شنیدن نصیحت داشته باشند اما با این وجود من از آنها می‌خواهم با همبستگی باهم به حمایت از ثروت‌های طبیعی کشورهای خود برخیزند و به جای اتکا به قدرت‌های خارجی به ملت‌های خود تکیه کنند زیرا این باعث عزت و بزرگی آنها و امت آنهاست.

 این مقام تونسی در پایان گفت:  اطمینان دارم که اشغالگران جز زبان مقاومت نمی‌فهمند. شاید تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو همه تعهدات و توافقات امضا شده با اشغالگران و آمریکا و همچنین توافقات مربوط به اسلو  در صورت الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اسرائیل، بزرگترین دلیل برای آن است که خسارت‌هایی که به آرمان فلسطین در پی این توافق‌ها وارد آمده بیشتر و بزرگتر از منافع آن بوده است. مردم فلسطین امروز راهی به جز متحد شدن و از سرگیری مبارزه ملی برای آزادسازی فلسطین ندارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


جمعه 2 خرداد 1399 - 12:24:10