افشاگری درباره نقش آمریکا در حادثه غرق مهاجران افغان

شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 14:12:14
افشاگری درباره نقش آمریکا در حادثه غرق مهاجران افغان

تهران- الکوثر: پایگاه خبری هزارستان افغانستان روز شنبه گزارش داد افشاگری گسترده شبکه بی بی سی از واقعیت پشت پرده توطئه غرق شدن مهاجرین افغان در مرز ایران، موجب خشم مقامات آمریکا شد تا حدی که آن‌ها به بی بی سی دستور دادند دو ویدئو مربط به این رویداد تلخ را از وب سایت خود حذف کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پس از آنکه شبکه بی بی سی انگلیس دیروز جمعه به نقل از یک منبع مطلع از دست پنهان دولت آمریکا در پشت پرده حقایق تلخ غرق شدن مهاجران افغان در مرز ایران و دسیسه سازی علیه ایران خبر داد، ساعاتی نگذشت که با واکنش تهدید آمیز آمریکا رو به رو شد و پس از اعمال فشار مقامات آن کشور به مدیران این شبکه انگلیسی، دو ویدیو مربوط به این توطئه از خروجی وب سایت آن حذف شده است.

این منبع که خود از نجات یافتگان این حادثه تکان دهنده و توطئه آمیز علیه ایران بود و خواست نامش فاش نشود، به بی بی سی گفته بود:

"این حادثه تلخ پیشتر توسط یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل و پدرام قاضی زاده مسوول بخش غربی مرکز روزنامه نگاران افغانستان و خبرنگار پیشین خبرگزاری روزنامه طلوع نیوز این کشور طراحی و اجرا شده بود تا هم برایشان منفعت مالی داشته باشد و هم سیاست های دیکته شده علیه ایران و افغانستان را اجرا کرده باشند.

براساس این گزارش، این دو نفر از ابتدا در یک برنامه از پیش طراحی شده، خود را راه بلد منطقه مرزی ایران و افغانستان جا زده بودند تا بتوانند مهاجرین را به ساحل سیلابی رودخانه موسمی هریرود برسانند.

این دو نفر سپس به شهروندان مظلوم افغانستانی دستور دادند خود را به آب بزنند و البته قبل از آن همه پول‌های آن‌ها را گرفتند تا دیگر راه بازگشتی برای آن‌ها باقی نماند. این در حالی بود که عمق هریرود به دلیل بارندگی زیاد قبل از این حادثه به طور موقت به دو متر رسیده بود و شدت جریان آن هم از حد معمول فراتر رفته بود.

این طراحی توطئه آمیز تا این مرحله به خوبی اجرا شد و سپس نوبت به اجرای سناریوی اصلی در شبکه های طرفدار آمریکا رسید. در این مرحله پدارم قاضی زاده به خاطر دلارهای آمریکایی سعی کرد روایتی سراسر دروغ را با کمک این افسر آمریکایی تدوین و طبق نقشه در شبکه آمریکایی و سعودی "ایران اینترنشال" به نحوی که در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی انعکاس یافت وارونه‌سازی کنند".

این منبع در پایان به بی بی سی گفت پدارم قاضی زاده و این افسر آمریکایی که در این گزارش نامی از او برده نمی‌شود، باید هر چه سریعتر در دستگاه های قضایی معتبر و بی طرف محاکمه و مجبور به پاسخگویی درباره جنایت های توطئه آمیز خود شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


شنبه 27 اردیبهشت 1399 - 13:30:12

دسته بندی :