سید حسن نصرالله : شهید بدرالدین در کنار شهید سلیمانی در سوریه حضور داشت

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 6:2:26
سید حسن نصرالله : شهید بدرالدین در کنار شهید سلیمانی در سوریه حضور داشت

تهران - الکوثر : دبیرکل حزب الله لبنان گفت فرمانده شهید سید مصطفی بدر الدین از همان روزهای نخست جنگ در سوریه شانه به شانه شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی حضور داشت و آنها هر دو با هم در این نبرد حضور داشتند و با هم فکر می کردند, باهم بررسی و برنامه ریزی و اجرا می کردند، با هم هماهنگ بودند و در میادین حضور داشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب الله گفت: ما اعتقاد و اطمیان عالی به پیروزی و امیدواری شگرف به قدرت عبور از این مرحله را نزد هر دو فرمانده مشاهد می کردیم. شهید ذوالفقار به پیروزی یقین و ایمان داشت, این در حالی است که ما از حضور فرمانده ای در دمشق سخن می گوییم که شاهد جنگ در غوطه شرقی و غربی دمشق بود و می دید که اغلب مناطق اطراف دمشق به دست گروه های تکفیری است و حمص, درعا, مناطق جنوب و قنیطره درگیر جنگ هستند و نبردها در شمال ادامه دارد و کل بادیه سوریه به دست داعش است و در تدمر, قلمون, زبدانی و سایر مناطق نیز تروریست ها حضور پررنگ دارند.  

سید حسن نصرالله افزود : شهید بدرالدین همواره روحیه قوی و بالایی داشت که باعث انسجام، پایداری، استقامت و قدرت تفکر و تصمیم گیری و ادامه حرکت می شد. زمانی که روحیه فرد ضعیف باشد یا در برابر هر حادثه یا خطری متزلزل شود، باعث تضعیف تصمیم گیری و مدیریت می شود و پیامدهای خطرناکی خواهد داشت. سید مصطفی در زمان جنگ ها و در زمان شرایط بسیار سخت و چالش ها، روحیه بالا و به خداوند توکل داشت و اطمینان داشت که با این مجاهدان می توانیم، پیروز شویم. او روحیه قوی داشت و این قدرت را داشت که این روحیه را به بقیه هم منتقل کند. ما زمانی در شرایطی قرار داشتیم که شبیه قرار داشتن چاقو بر گردن مقاومت بود.
نصرالله با اشاره به اهمیت حفظ روحیه انسان در شرایط بحرانی افزود: نخستین تجربه ای که با سید مصطفی داشتم در سال 1996 بود که سید مصطفی مسئول نظامی بود و دشمن اسرائیلی، جنگ آوریل را به راه انداخت. جنگ بسیار شدید بود و بسیاری از روستاها تخریب شد و تهدید نابودی مقاومت جود داشت. این جنگ چند روز ادامه پیدا کرد که روزهای دشوار و سختی بود. به لطف روحیه سید مصطفی و نیز بقیه فرماندهان، توانستیم در آن جنگ پیروز شویم و دشمن در تحقق اهدافش ناکام ماند. اما تجربه مهمتر و طولانی در سوریه بود. او نماینده ما در نبرد میدانی، جهادی و نظامی در سوریه بود که در کنار ارتش سوریه، برادران ایرانی و گروه های مقاومت در سوریه می جنگید. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 5:30:19