سید حسن نصر الله : رژیم صهیونیستی از حضور ایران در سوریه هراس دارد

پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 6:21:45

بیروت - الکوثر : سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت : رژیم صهیونیستی از تحولات سوریه دچار رعب و وحشت شده است و همین مسأله ممکن است این رژیم را به سوی ماجراجویی های حساب نشده سوق دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت مصطفی بدرالدین فرمانده نظامی حزب الله گفت: وزیر جنگ اسرائیل هنگامی که مدعی کسب پیروزی ها در سوریه می شود ، به مردم خود دروغ می گوید چرا که این پیروزی ها خیالی هستند. اسرائیل به حضور گروه های مسلح در جنوب سوریه دل خوش کرده است و این گروه ها از سال 2011 تا کنون با قدرت در سوریه حضور دارند. 
وی افزود: اسرائیل و همه طرف هایی که با آن در جنگ علیه سوریه شکست خورده اند, پس از تحمل این زیان و خسارت به سوی ارتکاب اشتباهات جدید پیش می روند. اسرائیل به هر مرکزی در سوریه که با ساخت موشک در ارتباط باشد حمله می کند, چرا که این بخش یکی از نقاط قوت محور مقاومت است. اسرائیل سوریه را تهدیدی برای آینده خود می بیند و از حضور ایران و گروه های مقاومت در این کشور هراس دارند. 
سید حسن نصر الله تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از تحولات سوریه دچار رعب و وحشت شده است و همین مسأله ممکن است این رژیم را به سوی ماجراجویی های حساب نشده سوق دهد. وزیر خارجه "ابله" رژیم صهیونیستی وعده اخراج ایران را از سوریه قبل از پایان سال جاری داده است. اسرائیل خودش و مردمش را فریب می دهد و از برخی تحولات به پیروزی خود در سوریه و آغاز خروج ایران از این کشور تعبیر می کند. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ان رژیم اهدافش را در سوریه محقق کرده است, دروغ می گوید و افکار عمومی را گمراه می کند.  

دبیرکل حزب الله لبنان افزود : امروز می توانیم بگوییم که سوریه در جنگ پیروز شده است. در نبردهای قبلی برخی می گفتند که سوریه در یک درگیری پیروز شده اما در جنگ پیروز نشده است. اما امروز هر کس به سوریه برود و شهرها و استانها و روستاهای آن را ببیند کاملا متوجه موضوع می شود و می تواند با قاطعیت بگوید که سوریه در جنگ پیروز شده است. 

سید حسن نصرالله اضافه کرد : بعد از بهبود اوضاع در سوریه شمار مستشاران ایرانی در سوریه کاهش یافت، تعداد نیروهای حزب الله و نیروهای عراقی و دیگر نیروهای هم کم شد، پایگاه های هم زیادی تخلیه شد. این حرکت از دو سال پیش آغاز شد و هیچ ارتباطی با حملات اسرائیل به سوریه یا شهادت برادرم حاج قاسم سلیمانی نداشت. این خروج نیروها در زمان حاج قاسم شروع شد و اکنون هم ادامه دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

الکوثر را در اینستاگرام دنبال کنید


پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 5:17:20